۰ نفر

برای درمان عفونت های ادراری چه دارویی مصرف کنیم؟

۷ آبان ۱۴۰۱، ۲۰:۲۵
کد خبر: 677356
برای درمان عفونت های ادراری چه دارویی مصرف کنیم؟

عفونت‌های ادراری اغلب با یک دور آنتی بیوتیک از بین می‌روند، اما سایر عوامل خطر می‌توانند آن‌ها را پیچیده‌تر کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، عفونت‌های دستگاه ادراری (UTIs) شایع و قابل درمان هستند، اما می‌توانند عوارضی داشته باشند، به خصوص زمانی که باکتری‌ها به دارو مقاوم شوند. اکنون، یک ترکیب دارویی جدید در فاز ۳ کارآزمایی بالینی نویدبخش است.

عفونت‌های ادراری اغلب با یک دور آنتی بیوتیک از بین می‌روند، اما سایر عوامل خطر می‌توانند آن‌ها را پیچیده‌تر کنند. عفونت‌های ادراری شامل انسداد‌های ادراری، کاتتر‌ها، تب یا سپسیس است که همگی می‌توانند از بین بردن عفونت را سخت‌تر کنند.

بدتر از آن، باکتری‌های درگیر به طور فزاینده‌ای در برابر آنتی بیوتیک‌ها مقاومت نشان می‌دهند.به این ترتیب ، دارو‌های جدید مورد نیاز است. عفونت‌های دستگاه ادراری (UTIs) شایع و قابل درمان هستند ، اما می‌توانند عوارضی داشته باشند ، به خصوص زمانی که باکتری‌ها به دارو مقاوم شوند.


بیشتر بخوانید؛

حس تنهایی باعث ابتلا به این بیماری می شود

عواقب جبران نشدنی محیط خانواده روی کودکان


اکنون ، یک ترکیب دارویی جدید در فاز ۳ کارآزمایی بالینی نویدبخش است.کارآزمایی بالینی فاز ۳ ALLIUM اثربخشی دو داروی سفپیم و انمتازوباکتام را بررسی کرد.

اولی یک آنتی بیوتیک موجود است که از دهه ۱۹۹۰ استفاده می‌شود، دومی جدیدتر است و توسط سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) به عنوان Fast Track تعیین شده است. بیش از ۱۰۰۰ نفر مبتلا به عفونت ادراری پیچیده در این کارآزمایی شرکت کردند که در ۹۰ مکان سراسر اروپا، آفریقای جنوبی و قاره آمریکا انجام شد و بین سپتامبر ۲۰۱۸ تا نوامبر ۲۰۱۹ انجام شد.

برخی از شرکت کنندگان ترکیب دارویی جدید را دریافت کردند، در حالی که برخی دیگر درمان مرسوم فعلی را دریافت کردند.پیپراسیلین و تازوباکتام حدود ۷۹ درصد از بیماران را با موفقیت درمان کرد، ۵۸.۹ درصد از بیماران این درمان را دریافت کردند.

عفونت ادراری

نکته مهم این است که ۲۰ درصد از گروه آزمایشی دارای عفونت بتالاکتاماز با طیف گسترده (ESBL) بودند که به دارو‌های فعلی مقاوم هستند. نتایج در این زیر مجموعه هم مشابه گروه اصلی بود.

کیت کی، محقق اصلی این مطالعه گفت: این آنتی بیوتیک جدید نسبت به درمان استاندارد برتر بود. "این یک گزینه هیجان انگیز برای درمان است. " با توجه به اینکه نتایج فاز ۳ امیدوارکننده به نظر می‌رسند، تیم قصد دارد در اوایل سال ۲۰۲۳ برای تایید FDA اقدام کند.

نتایج در مجله انجمن پزشکی آمریکا (JAMA) منتشر شده است.