۰ نفر

برای رهایی از پوست خشک در پاییز چه کنیم؟

۲۷ مهر ۱۴۰۱، ۲۱:۱۰
کد خبر: 675173
برای رهایی از پوست خشک در پاییز چه کنیم؟

با آغاز فصل پاییز و تغییر شرایط آب و هوا، پوست بدن هم دچار تغییراتی می شود. گاهی این تغییرات خشکی یا خارش پوست بدن را به همراه دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین، در فصل سرما بر اثر وزیدن باد یا استفاده از منابع حرارتی، رطوبت پوست از دست خواهد رفت و پوست بدن پوسته پوسته می شود. این مشکل می تواند به علت افزایش دفع آب از طریق لایه های پوست باشد. همچنین عوامل ژنتیکی یا کمبود برخی مواد مغذی در برنامه غذایی هم عوامل مهمی در ایجاد این مشکل محسوب می شود.

ویتامین های گروه A و ویتامین های گروه B اگر به میزان کافی در برنامه غذایی افراد وجود نداشته باشد، موجب این بیماری می شود. بی توجهی و رسیدگی نکردن به این موارد می تواند باعث باقی ماندن علایم خشکی پوست شود.


بیشتر بخوانید؛

چه جوری با عسل لاغر شیم؟

برای ماساژ صورت چه روغنی بزنم؟


برای بهبود خشکی فصلی پاییز و زمستان لازم است روش متفاوتی را برای مراقبت از پوست خود در نظر بگیریم که در ادامه این موارد را با هم دنبال می کنیم:

1.نخستین راه برای مراقبت از پوست خود در برابر خشکی این است که زمان دوش گرفتن خود را به ۱۰ تا ۱۵ دقیقه کاهش دهیم.

2.برای دوش گرفتن از آب داغ استفاده نکنیم، چرا که آب داغ نابود کننده رطوبت و چربی های مفید پوست است.

3.محصولات بهداشتی ملایم می توانند تا حدی رطوبت طبیعی پوست را حفظ کنند.

کرم مرطوب کننده

4.بهتر است در فصل پاییز از شوینده ها و دئودرانت هایی که حاوی الکل، رایحه، رتینویید یا آلفا-هیدروکسی اسید است، استفاده نکنیم.

5.حفظ رطوبت پوست در فصل پاییز بسیار پر اهمیت است. به همین منظور لازم است همیشه یک کرم نرم کننده همراه خود داشته باشیم تا بتوانیم پوستمان را مرطوب نگه داریم و در روز چندین نوبت از آن استفاده کنیم.