۰ نفر

آیا غذایی وجود دارد که بتوان برای همیشه با آن زنده ماند؟

۱۹ شهریور ۱۴۰۱، ۱۸:۴۳
کد خبر: 667021
آیا غذایی وجود دارد که بتوان برای همیشه با آن زنده ماند؟

برخی از افراد تصمیم می‌گیرند در رژیم غذایی خود تنها یک ماده غذایی را برای ادامه زندگی انتخاب کنند که باید دید آیا چنین چیزی ممکن است یا خیر.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، قبل از هر چیز باید گفت این ایده خوبی نیست که تنها یک نوع غذا بخورید. برای زنده ماندن، ما به ۲۰ اسید آمینه که ۹ مورد آن‌ها ضروری هستند، نیاز داریم، به این معنی که خودمان نمی‌توانیم آن‌ها را بسازیم و باید آن‌ها را از غذا دریافت کنیم، همچنین به مقدار زیادی مواد معدنی و ویتامین‌ها. بدیهی است که ما علاوه بر غذا به آب نیاز داریم تا سلول‌هایمان را هیدراته نگه داریم.  اغلب غذا‌هایی مانند برنج و لوبیا، ماست و آجیل و حتی ماکارونی و پنیر تا حدی، در تلاش یا تصادفی، برای دریافت تعادل مناسب از مواد مغذی که معمولا با خوردن یک ماده غذایی نمی‌توانید به دست آورید، قابل حصول هستند، اما در زمان قحطی، روزه‌داری یا جسارت‌های عجیب و غریب، چند غذا وجود دارد که انسان می‌تواند حداقل برای مدتی با آن‌ها زنده بماند.

رژیم سیب زمینی

سیب زمینی

از نظر فنی، سیب زمینی سفید سنتی حاوی تمام آمینو اسید‌های ضروری برای ساخت پروتئین، ترمیم سلول‌ها و مبارزه با بیماری‌ها است؛ و خوردن فقط پنج عدد از آن‌ها در روز شما را به آنجا می‌رساند. با این حال اگر تنها از سیب زمینی سفید استفاده کنید، در نهایت با کمبود ویتامین و مواد معدنی مواجه می‌شوید.


در این زمینه بیشتر بخوانید؛

نخوردن این وعده غذایی باعث چاقی می شود


حتی با این ترکیب، شما هنوز هم باید قبل از مصرف سطوح مناسب همه چیز، مقدار زیادی اسپاد بخورید. مصرف پنج عدد سیب زمینی تمام آمینو اسید‌های ضروری مورد نیاز برای ساخت پروتئین، ترمیم سلول‌ها و مبارزه با بیماری‌ها را به شما می‌دهد، اما اگر روزی ۳۴ سیب زمینی شیرین یا ۸۴ سیب زمینی سفید مصرف نکنید، در نهایت با کمبود کلسیم مواجه خواهید شد. همچنین برای دریافت مقدار توصیه شده پروتئین به ۲۵ عدد سیب زمینی سفید در روز نیاز دارید. سویا پروتئین و کلسیم بیشتری دارد، اما ویتامین E یا بتاکاروتن ندارد.

سیب زمینی شکم پر

البته مضرات زیادی برای سلامتی با مصرف سیب زمینی وجود دارد، به ویژه زمانی که آن را به صورت انبوه مصرف کنید. سیب زمینی سفید سرشار از نوعی کربوهیدرات است که باعث افزایش قند خون و سپس پایین آمدن آن می‌شود که این امر بر سیستم انسولین فشار وارد می‌کند. بر اساس مطالعات متعدد، افرادی که مقدار زیادی از این غدد را مصرف می‌کنند، بیشتر در معرض ابتلا به دیابت و چاق شدن هستند.

غذا‌هایی که می‌توانید با آن‌ها زنده بمانید

هیچ متخصص تغذیه با رژیم غذایی منحصر به سیب زمینی موافقت نمی‌کند، آن‌ها همچنین یک نارگیل، کلم پیچ، جلبک دریایی یا ماست را توصیه نمی‌کنند. دلیلی وجود دارد که دستورالعمل‌های غذایی مصرف انواع سبزیجات، غلات، پروتئین‌ها، میوه‌ها و روغن‌ها را توصیه می‌کند. هر کدام از این‌ها را اگر به تنهایی مصرف کنید، به زودی با همان کمبود‌های تغذیه‌ای مواجه خواهید شد که با سیب زمینی مواجه می‌شوید. تنوع مهم است و در این مورد، حیاتی است؛ بنابراین فقط یک سیب زمینی پخته نخورید، بلکه آن را در کنار سایر مواد سالم مصرف کنید.