۰ نفر

ماسک هایی برای سفت کردن پوست صورت+ دستورالعمل

۹ شهریور ۱۴۰۱، ۱۷:۵۸
کد خبر: 664733
ماسک هایی برای سفت کردن پوست صورت+ دستورالعمل

به دلایل مختلفی ممکن است به یک ماسک ضدچروک فوری نیاز داشته باشید. شرکت در میهمانی، حضور در یک قرار ملاقات و بسیاری موارد دیگر، باعث خواهد شد تا بخواهید خیلی زود چین و چروک های ریز و درشت پوست خود را برطرف کنید.

طرز تهیه قوی ترین ماسک ضد چروک صورت در منزل

به گزارش اقتصاد آنلاین، در نتیجه چهره‌ای صاف و جوان داشته باشید. اگر چه این موضوع به ظاهر سخت و عجیب می نماید، اما اگر راهکارهای آن را بدانید؛ خواهید دید که رفع چین و چروک های پوستی به شکل فوری، آن قدرها هم سخت و ناممکن نیست. در این مطلب به معرفی 8 ماسک ضدچروک فوری در دو گروه ماسک های گیاهی و غیرگیاهی می پردازیم.

ماسک ضدچروک فوری گیاهی

از جمله ماسک های ضدچروک فوری گیاهی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ماسک ضدچروک فوری نعناع و خیار

ماسک نعناع و خیار برای کاهش چین و چروک ها به صورت فوری، فوق العاده عمل می کند. به علاوه این ماسک به رفع جوش های ریز پوستی نیز کمک کرده و باعث روشنی پوست می شود.

بهترین ماسک های خیار برای انواع پوست و طرز تهیه آنها

برای تهیه ماسک نعناع و خیار، یک خیار را رنده کرده و چند عدد برگ نعناع را نیز به خوبی ساطوری کرده و به آن اضافه کنید. همین طور شما می توانید این مواد را داخل مخلوط کن ریخته و به خوبی حل کنید. این ماسک را به کمک یک قلمو روی پوست خود زده و بگذارید برای 15 تا 20 دقیقه روی صورت شما باقی بماند. سپس پوست خود را با آب ولرم شستشو داده و در صورت تمایل از کرم آبرسان استفاده کنید.

ماسک پیاز و عسل

ماسک عسل

یک عدد پیاز متوسط را با رنده ریز، رنده کرده و در یک قاشق سوپخوری عسل مخلوط کنید. این مواد باید به شکلی با هم ترکیب شوند که یک مایع ژله ای نرم و یکدست به دست آید. سپس از این ماسک روی پوست خود که پیشتر شسشته و از هر گونه آلودگی، کرم و محصولات آرایشی پاک شده است زده و اجازه دهید برای 15 دقیقه بماند.

سپس به آرامی این ماسک ضدچروک قوی خانگی را از روی پوست خود پاک کرده و با آب ولرم شستشو دهید. دقت داشته باشید که در برخی از افراد پوست نسبت به پیاز حساسیت نشان می دهد. به این دلیل لازم است که پیش از استفاده این ماسک روی پوست صورت، مقداری از آن را روی پوست بازوی خود امتحان کنید. در صورتی که هیچ گونه عکس العملی روی پوست بازوی شما نشان داده نشد؛ می توانید از این ماسک روی پوست صورت استفاده کنید.

ماسک ضدچروک فوری زیره

برای استفاده از ماسک ضدچروک قوی خانگی زیره باید از یک روغن حامل استفاده کنید. شما می توانید روغن زیتون یا روغن بادام شیرین را برای این منظور انتخاب کرده و زیره پودر شده را در آن حل کنید. به این شکل به یک ماسک مایع روغنی دست می یابید که باید به خوبی روی پوست پخش شود. بهترین راه برای استفاده از این ماسک، فرو بردن قلمو در مایع ماسک و زدن آن به پوست صورت است. پس از آن مدت 20 تا 30 دقیقه منتظر بمانید تا ماسک به خوبی به عمق چین و چروک های پوستی شما نفوذ کرده و باعث باز شدن آن ها و کشیدگی پوست شود.

ماسک موز و عسل

اگر به دنبال طرز تهیه یک ماسک ضدچروک فوق العاده هستید، ماسک موز و عسل را امتحان کنید. برای این منظور یک عدد موز را خرد کرده و به کمک مخلوط کن یا پشت چنگال له کنید تا کاملا صاف و یکدست شود. سپس به اندازه یک قاشق غذاخوری عسل را با آن مخلوط کنید تا یکدست و صاف شود. از این ماسک به پوست خود زده و کاملا پخش کنید. اجازه دهید ماسک برای مدت 20 دقیقه روی پوست شما بماند تا اثرگذاری آن به عنوان یک ضدچروک قوی احساس شود. پس از گذشت 20 دقیقه، ماسک را از روی پوست شستشو داده و مرطوب کننده استفاده کنید. خاصیت عسل و موز هر یک به تنهایی و در ترکیب با هم، برای رفع چین و چروک های پوستی در کمترین زمان، عالی خواهد بود.

ماسک شیر و زردچوبه

همیشه شیر به عنوان یکی از مواد طبیعی رفع چین و چروک های پوستی شناخته شده است. با این حال برای اینکه اثرگذاری آن به عنوان یک ماسک ضدچروک فوری را تجربه کنید، نیاز به ترکیب شیر با زردچوبه خواهد بود. ویتامین ب و کسیلم موجود در شیر، برای رفع چین و چروک های ریز پوستی عالی عمل می کنند. همینطور زردچوبه با داشتن خاصیت روشن کنندگی و جوانسازی پوست، باعث می شود تا در مدت زمان کوتاهی و بلافاصله پس از استفاده، پوست شما دگرگون شده و ظاهری جوان تر و شاداب تر پیدا کند.

برای آماده کردن این ماسک، 4 قاشق غذاخوری شیر را با یک قاشق غذاخوری زردچوبه مخلوط کنید تا ی ماسک خمیری رقیق به دست آید. این ماسک را به کمک قلمو روی پوست خود زده و اجازه دهید برای مدت 20 دقیقه بماند. پس از آن پوستتان را به کمک یک شوینده ملایم و آب ولرم شستشو دهید. (بهتر است از شوینده های کرمی چون پن صورت استفاده کنید.)

ماسک ضدچروک فوری آلوئه ورا

گیاه آلوئه ورا دارای خاصیت عالی جوانسازی و رفع چین و چروک های پوستی است. در صورتی که آلوئه ورا را را به عنوان ماسک ضدچروک فوری خود انتخاب کرده اید، بهتر است به جای به کار بردن کرم های حاوی آلوئه ورا، خود گیاه را به صورت تازه تهیه کنید. در ابتدا ژل داخل آن را استخراج کنید. این ژل می تواند فوری چین و چروک های پوست شما را برطرف کند. همینطور ظاهری کشیده و یکدست به پوست بخشد. برای آن که به بهترین شکل از این ماسک ضدچروک فوری استفاده کنید، بهتر است که یک لایه ضخیم از آن روی پوست خود دهید. بعد 10 تا 15 دقیقه صبر کنید. سپس صورت خود را به خوبی شستشو داده و از یک کرم آبرسان پیش از شروع به آرایش استفاده کنید.

ماسک ضدچروک فوری غیرگیاهی

در کنار ماسک های گیاهی که در بالا معرفی کردیم، شما می توانید از برخی ماسک های غیرگیاهی نیز به عنوان ماسک ضدچروک فوری و قوی استفاده کنید.

ماسک گوشت و بادام

به اندازه 50 گرم گوشت چرخ کرده را با دو عدد بادام رنده شده به خوبی مخلوط کرده و روی پوست خود قرار دهید. همین طور شما می توانید یک عدد سفیده تخم مرغ را نیز به این ماسک اضافه کنید. این کار ضمن رفع چین و چروک های پوستی، باعث شفافیت بیشتر پوست شما شود. مواد اولیه این ماسک را داخل مخلوط کن ریخته و خوب بزنید تا یکدست شوند. سپس ماسک گوشت و بادام را روی پوست خود پخش کرده و در حالت ریلکس قرار بگیرید. این ماسک را برای مدت 30 دقیقه روی پوست گذاشته، سپس به کمک آب ولرم شستشو داده و حتما از شوینده ملایم استفاده کنید. سپس کرم آبرسان به پوست خود زده و از تماشای چهره ای بدون چین و چروک در آینه لذت ببرید.

ماسک سفیده تخم مرغ

ماسک سفیده تخم مرغ، یکی از ساده ترین ماسک های ضدچروک محسوب می شود. استفاده دو تا سه بار آن در هفته، باعث می شود که چین و چروک های عمقی و سطحی پوست شما، رفته رفته کمتر می‌شود. اینطور پوستی زیباتر خواهید داشت. این ماسک را به آرامی روی پوست خود پخش کنید. پیش از آن که سفیده تخم مرغ روی پوست شما خشک شود، به کمک آب و یک شوینده ملایم شستشو دهید.

سخن پایانی

در بالا به معرفی 8 ماسک ضدچروک فوری در دو گروه گیاهی و غیرگیاهی پرداختیم. در نظر داشته باشید که در کنار استفاده از این ماسک‌های فوری، باید دقت داشته باشید که همیشه از ماسک های تقویتی پوست و کرم های آبرسان و مرطوب کننده استفاده کنید. اینطور زمینه ایجاد چین و چروک های پوستی را به حداقل برسانید.

شما از چه روش هایی برای رفع چین و چروک های پوستی خود استفاده می‌کنید؟ چطور در کمترین زمان، آن ها را برطرف می کنید؟ ماسکی ضدچروک شخصی دارید؟ آن را با ما و دیگر کاربران وب سایت در میان بگذارید.