۰ نفر

نکات مهم برای مراقبت از پوست در سفر

۱۶ مرداد ۱۴۰۱، ۲۱:۳۲
کد خبر: 659010
نکات مهم برای مراقبت از پوست در سفر

مراقبت از پوست در هر زمانی بسیار حائز اهمیت است که نباید آن را نادیده بگیرید. از این رو در ادامه این طملب به معرفی مراقبت از پوست در سفر پرداخته ایم.

به گزارش اقتصاد آنلاین، به طور کلی مسافرت و سفر برای همه افراد موضوعی جنجال برانگیز می باشد که برای تعطیلات آخر هفته گزینه بسیار خوبی به شمار می‌آید. در این شرایط چیزی که خارج از توجه است، رسیدگی به پوست و مو در حین سفر می باشد. چرا که امکان دارد به هنگام تغییر ناگهانی و شدید آب و هوایی، تاثیرات منفی بر روی زیبایی پوست تان قائل شود. در ادامه این بخش با ما همراه شوید تا نکاتی را در رابطه با مراقبت از پوست در سفر برای شما بیان کنیم.

بخش های جدا نشدنی بسیار مهم در سفر

همه ما می ‌دانیم که پوست صورت در مقابل دیگر نواحی از بدن بیشتر در معرض عوامل محیطی و تغییرات آب و هوایی قرار می گیرد از این رو باید از یک برنامه ریزی زیبایی بسیار خوبی پیروی کنید تا در نهایت زیبایی پوست و سلامتی آن به خطر نیفتد. برای بسیاری از افراد این موضوع به هنگام مسافرت بسیار پیش پا افتاده جلوه می کند، اما باید توجه داشت که در زمان سفر سلامت پوست بیش از زمان‌های دیگر از اهمیت به خصوصی برخوردار می‌شود.

عواملی به مانند موارد گفته شده در ادامه مطلب، می تواند در طی سفر سبب آزار و اذیت شما شود. چرا که می تواند مشکلی جدی برای پوست و موی شما به شمار آید که از این ‌رو روتین مراقبت از سلامت و زیبایی پوست خود را به هنگام سفر فراموش نکنید و حتی بیش از دیگر مواقع به آن توجه داشته باشید.

مراقبت از پوست

خستگی

تغییرات ناگهانی در برنامه غذایی

تیره شدن بافت های پوستی

آفتاب سوختگی

خشن شدن پوست

خشکی پوست

معرفی نکات منحصر مراقبت از پوست در سفر

توجه به رعایت نکات گفته شده در ادامه مطلب می‌تواند سلامتی زیبایی پوست شما را در مسافرت تضمین کند.

شست و شوی پیوسته صورت

شستشو حداقلی دو مرتبه پوست صورت در طی روز عاملی است که دور از ذهن هیچ یک از افراد نیست. اما ممکن است هنگامی که در شرایط مسافرت قرار می گیرد، ذهن خود را به فعالیت هایی برای خوشگذرانی معطوف می کنید. از توجه به پوست خود غافل شوید از این رو توصیه می‌شود، که در طی روز حداقل دو مرتبه پوست خود را شستشو و ماساژ دهید.

عدم استفاده از آب داغ

طبیعی است به هنگام دوش هایی که در طی روز می گیرید، صورت خود را هم با آب داغ شستشو دهید. اما قابل به ذکر است که پوست صورت از حساسیت و آسیب پذیری بسیار بالایی برخوردار است، که از این رو استفاده از آب داغ توصیه نمی شود. همچنین باید توجه داشت که هر منطقه از نوع خاصی آب برخوردار است، که امکان دارد سختی بیش از حد آن به روی پوست شما تاثیر گذاشته و آن را در نهایت خشک و فاقد مواد معدنی کند.

استفاده از انواع پاک کننده های آرایشی

برای مراقبت از زیبایی پوست صورت خود به لوازمی همانند پاک کننده های آرایشی و شیر پاک کن نیاز دارید. از این رو طبیعی است که در حین مسافرت از آرایش به خصوصی استفاده کنید، پس در این صورت باید شرایط خوبی را هم برای تنفس منافذ پوست خود ایجاد کنید که این کار تنها با استفاده از شیر پاک کن و یا دیگر پاک کننده های مخصوص آرایشی برای پوست قابل انجام است. همچنین در این شرایط دستمال ‌های مرطوب نیز از از این قاعده مستثنی نمی باشند.

جلوگیری از خشک شدن پوست

به هنگام خشک کردن صورت خود پس از شستشو سعی نکنید که با حوله تمام صورت را به سمت پایین بکشید. چرا که ایجاد این جاذبه های بیش از حد می‌تواند تاثیر منفی بر سلامتی پوست شما قائل شود. پیشنهاد می‌شود که برای خشک کردن صورت خود، حوله را چندین مرتبه صورت بگذارید و بردارید.

استفاده از مرطوب کننده مناسب

استفاده از مرطوب کننده بسیار مهم و ضروری است و در این حین از دیگر نکات بسیار مهم در رابطه با مراقبت از پوست در سفر به شمار می‌آید، که نباید آن را دست کم بگیرید. از این رو یک مرطوب کننده و جوان کننده مناسب پوست خود استفاده کنید، تا به خوبی تمام مواد معدنی مورد نیاز آن را تامین کنید.

خرید کنید

امکان دارد که در حین سفر بسیاری از لوازم آرایشی شما تمام شود، که از این رو می توانند با مراجعه به داروخانه ها نمونه دیگری از آن را تهیه کنید.

درمان های منحصر

برای مراقبت و حفظ سلامتی پوست باید در طی هفته از ماسک های لایه بردار مناسب استفاده کنید. قابل به ذکر است که این کار می‌تواند تأثیر بسیار موثری در باز نگه داشتن منافذ پوستی و جلوگیری از ایجاد لکه های تیره و در نهایت از بین رفتن سلول های مرده پوست تان قائل شود.

استفاده از کرم ضد آفتاب

قرار گیری بیش از حد در معرض نور خورشید برای پوستتان چندان خوشایند نمی باشد، از این رو توصیه می‌شود که از مرطوب کننده های دارای spf استفاده کنید. قابل به ذکر است که این کار به تنهایی شرایط منحصر را برای مراقبت از پوستتان انجام نمی دهد، چرا که باید هر ۳۰ دقیقه یک بار آن را تمدید کنید. این عامل مخصوصا در نواحی دارای آب و هوای گرم به مانند ساحل و یا بیابان بسیار تاکید شده است.

از محصولات آرایشی مشخص استفاده کنید

انتخاب و خرید محصولات با کیفیت می ‌تواند برای شما این شرایط را ایجاد کند که هر بار خرید خود را بر آن صورت تنظیم کنید. توجه داشته باشید که نباید همواره مارک و نوع محصولات آرایشی خود را تغییر دهید و حداقل یک ماه باید از یک محصول استفاده کنید تا تاثیر و نتیجه آن را به خوبی بر پوست خود مشاهده نمایید.

خیلی سخت نگیرید

و در آخر نیز قابل ذکر است که نیازی نیست از راه های فانتزی بسیار پیچیده برای مراقبت از پوست خود استفاده کنید. چرا که شما تنها به موارد ساده همانند؛ پاک کننده مناسب پوست، ماسک مرطوب‌کننده و مراقبت کننده نیاز دارید. همچنین در این رابطه سرم پوست، کرم های دور چشم و یا مخلوطی از روغن های طبیعی می‌تواند بسیاری از دغدغه های شما را برطرف نماید. توجه داشته باشید که نوشیدن مقدار مناسب آب در طی روز و استفاده از خوراکی های پر ویتامین به افزایش زیبایی، شفافیت و طراوت پوستی تان منجر گردد.