۰ نفر

زمان تعهد خدمت پزشکان مناطق محروم از ۳ برابر به یک و نیم تا ۲ برابر کاهش یافت

۴ مرداد ۱۴۰۱، ۱۷:۴۷
کد خبر: 656227
زمان تعهد خدمت پزشکان مناطق محروم از ۳ برابر به یک و نیم تا ۲ برابر کاهش یافت

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس گفت: کلیه متعهدین موظفند بلافاصله پس از فارغ التحصیلی خود را به دانشگاه علوم پزشکی معرفی کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، رضا حاجی پور، سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس در تشریح نشست امروز کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، عنوان کرد: در جلسه امروز که با حضور معاونان وزیر بهداشت برگزار شد طرح اصلاح قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی و تخصصی در دستورکار کمیسیون قرار داشت که تا ماده ۲ این طرح مورد بررسی اعضای کمیسیون قرار گرفت و به تصویب رسید.

رضا حاجی پور ادامه داد: براساس (ماده ۱) این طرح زمان تعهد خدمت پزشکان در مناطق محروم از ۳ برابر به ۱.۵ تا ۲ برابر تقلیل یافت.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس تاکید کرد: بنابراین میزان تعهد خدمت مشمولان برای خدمت در مناطق مورد تعهد برای رشته های پرطرفدار تخصصی که هرساله توسط وزارت بهداشت اعلام می شود به میزان ۲ برابر و برای سایر متعهدین یک و نیم برابر مدت تحصیل خواهد بود؛ کلیه متعهدین موظفند بلافاصله پس از فارغ التحصیلی خود را به دانشگاه علوم پزشکی معرفی کنند.

رضا حاجی پور اضافه کرد: همچنین براساس ماده ۲ این طرح نیز برخی فعالیت ها برای مشمولان این قانون ممنوع خواهد بود که از جمله آنان می توان به فعالیت پزشکی انتفاعی، دایر نمودن مطب و انجام تعهدات در خارج از استان محل تعهد اشاره کرد.

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تصریح کرد: همچنین تحویل مدرک تحصیلی و ریز نمرات، صدور تائیدیه تحصیلی و گواهینامه توسط وزارت بهداشت تا قبل از اتمام تعهدات ممنوع خواهد بود.