۰ نفر

ساخت اولین دارو برای درمان بیماری پیسی

۱ مرداد ۱۴۰۱، ۲۲:۳۴
کد خبر: 655441
ساخت اولین دارو برای درمان بیماری پیسی

یک شرکت آمریکایی برای اولین بار دارویی را تولید کرده است که می تواند بیماری پوستی پیسی یا ویتیلیگو را درمان کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، سازمان غذا و داروی ایالات متحده اولین داروی خانگی را برای درمان بیماری پیسی یا ویتیلیگو که میلیون‌ها آمریکایی را تحت تاثیر قرار می‌دهد، تایید کرد.

داروی Opzelura که توسط شرکت آمریکایی Wilmington ساخته شده است، یک کِرِم پزشکی است که می‌تواند مستقیماً روی لکه‌های تغییر رنگ روی پوست افراد ۱۲ ساله و بالاتر استفاده شود.

قابل ذکر است که این اولین دارویی است که چنین تاییدیه‌ای دریافت می‌کند. علاوه بر این، بسیاری از بیماران در آزمایشات بالینی پس از حدود ۶ ماه استفاده دو بار در روز از کرم، رنگدانه خود را دوباره به دست آوردند که پس از یک سال کامل درمان نتایج قوی تری را نشان داد.

هروه هوبینوت، مدیرعامل این شرکت گفت: "ما به دانشمندان و تیم‌های توسعه‌ای که این دستاورد را ممکن کردند، افتخار می‌کنیم و خوشحالیم که بیماران واجد شرایط ویتیلیگو اکنون گزینه‌ای برای درمان رنگدانه‌های مجدد دارند. "

نحوه استفاده از آن

این کرم روی نقاط غیر رنگدانه پوست دو بار در روز استفاده می‌شود. نباید بیش از ۱۰ درصد از سطح بدن استفاده شود.

ممکن است تا ۲۴ هفته طول بکشد تا دارو در بسیاری از بیماران اثربخشی خود را نشان دهد. برای دیگران، ممکن است تا یک سال طول بکشد تا به پتانسیل کامل خود برسد.

نتایج امیدوار کننده

علاوه بر این، این دارو در مرحله سوم کارآزمایی بالینی که اخیراً تکمیل شد و شامل ۶۰۰ شرکت‌کننده بود، نتایج امیدوارکننده‌ای را نشان داد. افرادی که از این کرم استفاده کردند بهبود قابل توجهی در رنگ پوست خود نشان دادند، به طوری که نیمی از آن‌ها پس از یک سال به آستانه رنگدانه مجدد رسیدند.

حدود ۱۵ درصد از شرکت کنندگان در این آزمایش تنها در ۲۴ هفته موفق شدند به این نقطه برسند. ویتیلیگو افراد با انواع پوست را تحت تاثیر قرار می‌دهد، اگرچه در افرادی که پوست تیره دارند بیشتر قابل توجه است. بر اساس برآوردها، ویتیلیگو ۱-۲ درصد از جمعیت جهان را تحت تاثیر قرار می‌دهد، اگرچه کشنده یا مسری نیست.

این بیماری طبق داده‌های رسمی بین ۱.۵ تا ۳ میلیون آمریکایی را مبتلا کرده است. در برخی موارد، لکه‌های تغییر رنگ به دلیل ناتوانی بدن در تولید ملانین کافی ایجاد می‌شود.