۰ نفر

آیا ویتامین C برای پوست شما مفید است؟

۲۷ تیر ۱۴۰۱، ۹:۴۷
کد خبر: 654093
آیا ویتامین C برای پوست شما مفید است؟

ویتامین C یک ماده مغذی ضروری است که بیشتر در مرکبات یافت می شود و به ترمیم بافت بدن، تقویت سیستم ایمنی و حفظ استخوان هایی مانند دندان کمک می کند.همچنین از بدن شما در برابر مولکول‌های ناایمنی که منجر به سرطان می‌شوند محافظت می‌کند و علاوه بر این ویتامین C به جذب و ذخیره آهن نبز کمک میکند. ویتامین C چه به صورت خوراکی مصرف شود و چه ان را به طور موضعی به پوست خود بزنید؛ برای پوست مفید است.

 ویتامین C چگونه به پوست شما کمک می کند؟

اقتصادآنلاین- نازنین خزعلی؛ اگر ویتامین C را به پوست خود بمالید، به دلیل تولید کلاژن و پروتئین های الاستین، به سفت و صاف شدن پوست شما کمک می کند. هنگامی که پوست مواد مغذی را جذب می کند، ظاهری جوان تر میگیرد، چین و چروک های اطراف صورت یا گردن از بین میرود و بافت کلی پوست  بهبود پیدا میکند. این ماده مغذی را می توان به صورت موضعی از طریق یک پاک کننده با چند قطره سرم ویتامین C روی صورت استفاده کرد.

آیا ویتامین C لکه های تیره را محو می کند؟

پرپیگمانتاسیون یا لکه های تیره روی پوست ممکن است با محصولات مراقبت از پوست مبتنی بر ویتامین C کاهش یابد. آنتی اکسیدان های موجود در ویتامین C می توانند از ادامه تولید رنگدانه های پوست جلوگیری کنند. به طور معمول، لکه های تیره در عرض سه تا چهار هفته شروع به محو شدن می کنند و به طور قابل توجهی در چند ماه پس از مصرف ویتامین C ناپدید می شوند.

سرم ویتامین C نیز می تواند به رفع آکنه و چین و چروک صورت و گردن کمک کند.

آیا ویتامین C هر روز برای پوست مفید است؟

استفاده روزانه از فرمول ویتامین C و سایر سرم ها نشان داده است که چین و چروک ها را از بین می برد و بافت کلی پوست را در طی چند ماه بهبود می بخشد. سرم بیش از 10 درصد یا کمتر در روز باید حدود دو بار در روز روی پوست مالیده شود. با این حال، فرمول ویتامین C قوی است و اگر بیش از حد روزانه استفاده شود، ممکن است باعث ایجاد جوش یا تحریک بیشتر در پوست گردن یا صورت شود.