۰ نفر

اگر ۶ ماه از تزریق واکسن کرونا گذشته، باید دوز یادآور بزنید

۲۴ تیر ۱۴۰۱، ۹:۵۵
کد خبر: 653341
اگر ۶ ماه از تزریق واکسن کرونا گذشته، باید دوز یادآور بزنید

دبیر کمیته اجتماعی انتظامی ستاد مقابله با کرونا گفت: اگر ۶ ماه از دز دوم گذشته باید دز یادآور بزنند و دز سوم یا چهارم مطرح نیست و ملاک گذشت همین ۶ ماه است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، حسین قاسمی در برنامه ای رادیویی با تاکید بر ادامه دار بودن شرایط پاندمی کرونا گفت: پس از گذشت دو ماه و چند روز از فروکش کردن روند ابتلا و بستری، در چند روز اخیر شاهد افزایش بیماران سرپایی و بستری هستیم. این وضعیت بر اساس آخرین سویه امیکرون می‌باشد و زیر سویه‌های این ویروس نمایان شده که قدرت سرایت و ابتلای آن بیشتر است. در گذشته یک بیمار ۱۰ نفر را آلوده می‌کرد ولی امروز این عدد به ۱۸ رسیده است.

وی واکسیناسیون را الزامی دانست و افزود: واکسن باعث می‌شود شدت بیماری کاهش یابد و نکته دیگر استفاده از ماسک، فاصله اجتماعی و عدم حضور در تجمعات است.

وی ادامه داد: تنها در خصوص فضای باز در شهرهای غیر قرمز و نارنجی استفاده نکردن از ماسک مطرح شد ولی در شهرهای زرد و آبی در جلسات و محوطه‌های سر بسته باید از ماسک استفاده ‌کرد.

دبیر کمیته اجتماعی انتظامی ستاد مقابله با کرونا در رابطه با تزریق دز یادآور کرونا گفت: اگر ۶ ماه از تزریق قبلی‌، گذشته باشد باید دز یادآور بزنند و دز سوم یا چهارم مطرح نیست و ملاک گذشت همین ۶ ماه است.

قاسمی این مسئله را به دلیل افزایش ایمنی بدن دانست و افزود: این مسئله بر اساس تصمیم ستاد ملی است و مردم باید بر اساس تاریخ مراجعه قبلی، به مراکز واکسیناسیون مراجعه نمایند.