۰ نفر

تأثیر خوردن آجیل در کاهش شیوع بیماری های کلیوی

۲۱ تیر ۱۴۰۱، ۲۰:۴۶
کد خبر: 652792
تأثیر خوردن آجیل در کاهش شیوع بیماری های کلیوی

یافته‌های محققان چینی نشان می‌دهد خوردن آجیل با کاهش شیوع بیماری‌های مزمن کلیوی مرتبط است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، بر اساس پژوهشی که نتایج آن به تازگی در مجله «انجمن نفرولوژی آمریکا» به چاپ رسیده، مصرف آجیل با کاهش قابل توجه شیوع بیماری‌های کلیوی و نیز کاهش علل مرگ و میر ناشی از بیماری‌های مزمن کلیه و غیر آن همراه است.

«کوشو وانگ» (Koushu Wang) از دانشگاه علم و فناوری هاوژونگ (Huazhong University of Science and Technology) واقع در ووهان چین به همراه همکارانش، داده‌های ۶ هزار و ۷۲ بزرگسال آمریکایی ۲۰ سال به بالا را به منظور ارزیابی ارتباط میان مصرف آجیل و مرگ و میر‌های مرتبط با بیماری‌های مزمن کلیه و نیز شیوع این بیماری‌ها مورد بررسی قرار دادند.

این محققان چینی دریافتند مصرف آجیل یک تا شش بار در طول هفته، با کاهش شیوع بیماری‌های مزمن کلیوی مرتبط است. همچنین مصرف بیشتر آجیل در افرادی که مبتلا به بیماری‌های مزمن کلیوی نیستند، به شکلی قابل توجه با تمامی علل مرگ و میر و نیز مرگ و میر‌های قلبی- عروقی مرتبط بوده است.

به گزارش مدیکال اکسپرس، یافته‌های این محققان نشان داد رابطه معکوسی میان مصرف آجیل یک تا شش بار در هفته با تمامی علل مرگ و میر در جمعیت مبتلا به بیماری مزمن کلیه وجود دارد.

محققان این پژوهش اعلام کردند: ما به بیماران مزمن کلیوی توصیه می‌کنیم تا مصرفی کافی و متناسب از آجیل به میزان یک تا شش بار در هفته داشته باشند.با این حال، طبق این گزارش، تحقیقات بیشتری برای تأیید این نتایج نیاز است انجام شود.