۰ نفر

راهکاری جدید برای درمان بیماران هموفیلی و تالاسمی

۱۷ تیر ۱۴۰۱، ۱۹:۱۹
کد خبر: 651625
راهکاری جدید برای درمان بیماران هموفیلی و تالاسمی

رییس پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری گفت: ۱۲ محصول در آمریکا در حوزه ژن درمانی مجوز تولید گرفته اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، جواد محمدی گفت: در زمینه شبیه سازی مدل های حیوانی مانند شنگول و منگول متخصصان پژوهشگاه ما با رویان همکاری داشته اند و یکی از اولویت های ما تولید حیوانات مدل و در مرحله بعدی ژن درمانی است.

به گفته وی دنیا به این سمت پیش می رود که حیوانات مدل را به سمت تولید سلول های مدل ببرد و از همکاران خواسته تا به سمت سلول های مدل رفته تا عملکرد سلول در زمینه واکنش با دارو را بررسی کنند. در زمینه تولید حیوانات مدل با هدف درمان بیماران ورود پیدا کرده ایم.

او گفت: در حال حاضر در زمینه ژن درمانی پژوهشگاه زیست فناوری بر روی بیماران هموفیلی، تالاسمی و نقص ایمنی با همکاری ستاد سلول های بنیادی معاونت علمی کارهای مطالعاتی را انجام می دهد. در حال حاضر ۱۲ محصول در آمریکا در حوزه ژن درمانی مجوز تولید گرفته است.

به گفته محمدی،کارهای پژوهش فناورانه بین دو تا چهار سال طول می کشد تا به نتیجه برسد البته موضوع بیماری هموفیلی و درمان آن از طریق ژن درمانی زودتر به نتیجه خواهد رسید و تیم های متخصص در حوزه بیماری هموفیلی مطالعات و تحقیقات خوبی انجام می دهند.

او گفت:پژوهشگاه زیست فناوری با ستاد سلول های بنیادی دانشگاه علوم پزشکی تهران که بیمارستان مفید کودکان و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی هم شامل می شود توافق نامه ای را به امضا رسانده اند و در حوزه ژن درمانی و سلول های بنیادی همکاری های خوبی در حال انجام است.