۰ نفر

با این راهکارهای ساده و طبیعی پیری را متوقف کنید

۱۵ تیر ۱۴۰۱، ۲۳:۱۳
کد خبر: 651299
با این راهکارهای ساده و طبیعی پیری را متوقف کنید

پیش بینی شده در سال ۲۰۲۲ میزان فروش جهانی محصولات ضد پیری به ۶۷/۱ میلیارد دلار برسد. اما قیمت بالای یک محصول لزوماً به معنای اثربخشی بیشتر آن نیست.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از طلا،  محصولات ضد پیری همچون مرطوب کننده ها، کرم های شب و کرم پودرها آرایشی هستند نه درمانی. به علاوه، به تولیدکنندگان آن ها تنها توصیه می شود که تست های خاصی را روی محصولات خود انجام دهند و آن ها ملزم به این کار نیستند. به همین دلیل شاید وقتش رسیده باشد که دوباره به روش های طبیعی برای برگرداندن جوانی خود روی آوریم.

در ادامه چند راهکار طبیعی و کاربردی برای به تأخیر انداختن پیری به شما معرفی خواهیم کرد.

۱- با رزماری جلوی سفید شدن موها را بگیرید

با این راهکارهای ساده و طبیعی پیری را متوقف کنید

اگر دلتان می خواهید جلوی سفید شدن موهای خود را بگیرید، یک روش طبیعی برای کُند کردن روند پیری موها استفاده از رزماری است. اسپری کردن آب رزماری بر روی موها باعث تیره شدن موها و حفظ رنگ طبیعی آن ها می شود.

۲- شیر بدون چربی مصرف کنید

نوشیدن شیر

شیر در حال حاضر یکی از بحث برانگیزترین مواد غذایی است، اما به تازگی تحقیقی منتشر شده که نشان داده بزرگسالانی که شیر مصرف نکرده بودند سریع تر از آن هایی پیر شده بودند که شیر کم چرب مصرف کرده بودند. گرچه به تحقیقات بیشتری در این زمینه نیاز است، اما این نشان می دهد مصرف شیر کم چرب یا بدون چربی روند پیری بیولوژیک را کُند می سازد، اما خودداری از مصرف شیر یا مصرف شیر پرچرب به این روند سرعت می بخشد.

۳- روزه دوره ای را امتحان کنید

با این راهکارهای ساده و طبیعی پیری را متوقف کنید

روزه دوره ای حالا سال ها است که طرفداران زیادی پیدا کرده است. اما تحقیقات جدید درباره ی طول عمر، از اثر ضد پیری این روش نیز حکایت دارد. با بالا رفتن سن، دی‌ان‌ای ما تحلیل می رود، امری که باعث پیر شدن ما می شود. روزه گرفتن کار ترمیم دی‌ان‌ای را سرعت می بخشد، امری که روند پیری را تحت کنترل درمی آورد.

ما برای به تأخیر انداختن پیری خود دست به کارهای زیادی می زنیم اما از عادت های مضرمان در زمان خواب غافل می شویم. نحوه ی خوابیدن ما بر روی ظاهرمان اثر می گذارد، به ویژه در نواحی صورت و قفسه سینه. شاید ارزشش را داشته باشد که خودتان را عادت دهید به جای شکم یا پهلو، به پشت بخوابید.

۵- از روش پاکسازی مضاعف استفاده کنید

شستن پوست صورت

در روش پاکسازی مضاعف، صورت ۲ بار با ۲ شوینده ی مختلف شسته می شود. شوینده ی اول معمولاً بر پایه روغن است و دیگری بر پایه آب. منطق پشت این روش این است که مرحله ی اول، موادآرایشی، کرم ضدآفتاب و آلودگی ها را از پوست پاک می کند و مرحله ی بعدی، چربی و عرق را از پوست می زداید.

۶- ماسک صورت زردچوبه بگذارید

ماسک زردچوبه

تحقیقات نشان داده زردچوبه می تواند به از میان بردن چین و چروک ها و همینطور لکه های پوستی که از مشخصه های اصلی پیری هستند، کمک کند. برای درست کردن ماسک صورت زردچوبه، پودر زردچوبه یا عصاره ی آن را با یک ماده ترکیب کنید که به ماسک غلظت بخشد. این ماده را می توانید به دلخواه خود انتخاب کنید. مثلاً می توانید از آب، ژل آلوئه ورا یا ماست طبیعی استفاده کنید.

ماسک را به مدت ۱۰ دقیقه روی صورت خود بگذارید. بعد از آن، پوست خود را به طور کامل با آب گرم بشویید و کار را به دلخواه خود، با زدن تونر، سرم و کرم مرطوب کننده به پایان رسانید. این کار را حداکثر ۳ بار در هفته انجام دهید.

۷- با روغن هسته انار جلوی چین و چروک ها را بگیرید

با این راهکارهای ساده و طبیعی پیری را متوقف کنید

روغن هسته انار یکی از مواد دارای خاصیت ضدپیری است که کمتر از این جهت مورد توجه قرار گرفته است. این روغن به خاطر آنتی اکسیدان های فراوانش نظیر ویتامین های A و C و همینطور خواص ضدالتهابی و مرطوب کنندگی اش، فواید زیادی برای پوست دارد.

برای گرفتن نتیجه ی بهتر، صورت و گردن خود را با شوینده بشویید و سپس روغن را به مقداری اندازه ی یک چهارم کف دست، روی پوست پخش کنید. سپس آنقدر روی پوست ضربه بزنید تا روغن به طور کامل جذب پوست شود.