۰ نفر

روش تقویت مو با بهترین تقویت کننده ها و ماسک گیاهی مو

۱۰ تیر ۱۴۰۱، ۲۰:۲۶
کد خبر: 649635
روش تقویت مو با بهترین تقویت کننده ها و ماسک گیاهی مو

مردان و مخصوصا بانوان همیشه به دنبال روشی برای تقویت مو هستند. چرا که می‌دانند، داشتن موهای زیبا و پرپشت، تاثیر به سزایی بر ظاهرشان ایجاد می‌کند.

نکات مهم و توصیه های کاربردی برای تقویت و پرپشت شدن موهای سر

به گزارش اقتصاد آنلاین، حال در این پست می‌خواهیم به طور ویژه به موضوع روش‌هایی برای تقویت موی سر بانوان، تقویت موی سر مردان، مواد و محصولات تقویت موی سر، معرفی ماسک مو تقویتی و... بپردازیم. پس برای داشتن موهایی زیبا و ایجاد تاثیر شگفت انگیز بر روی ظاهر خود این مطلب  را از دست ندهید.

تقویت مو با تکنیک‌های ساده

همیشه پیشگیری از درمان بهتر و تاثیرگذارتر است، بنابراین قبل از نیاز به رفع مشکلات مو رعایت نکات مراقبتی مثل از بین بردن موخوره مو گرفته تا استفاده از ماسک تقویت مو و لوازم بهداشتی و دارویی مفید مثل روغن کرچک برای پوست و مو و موارد مشابه را در نظر داشته باشید. در ادامه این مقاله سعی داریم شما را با تکنیک‌های ساده برای تقویت مو آشنا کنیم.

حال به طور کلی بدانید که با رعایت این تکنیک های ساده می‌توانید گام‌های مؤثری در راستای تقویت مو های خود بردارید و با این روش های تقویت موی سر، دیگر نیازی نیست نگران موهایتان و مراقبت از آنها بوده و یا روش‌هایی مثل کوتاهی مو (مدل موی باب) را برای رفع خشکی، موخوره و ریزش آن انتخاب کنید.

هر روز، موهایتان در معرض فاکتورهای متعددی قرار می‌گیرد که ریزش، تیره، کدر و نازک شدن آنها را رقم می‌زنند. از مهمترین این فاکتورها می‌توان به آلودگی هوا اشاره داشت، با این اوصاف شما می‌توانید با رعایت چند نکته ساده و پیش پا افتاده موهایی محکم، نرم و براق داشته باشید و از ریزش مو های خود جلوگیری کنید و به تقویت موی سر خود کمک کنید.

علت ریزش مو چیست؟

عوامل زیادی منجر به ریزش مو، کدر شدن مو و بی‌حالت شدن مو می‌شود. در واقع هم عوامل طبیعی و هم ژنتیکی و تغذیه ای در این مشکل تاثیر می‌گذارد. از جمله عوامل ریزش مو را می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • عوامل تغذیه ای
  • استرس های فیزیکی و روحی
  • بیماری دیابت و بیماری های غدد فوق کلیوی
  • بارداری
  • مصرف بیش از اندازه ی ویتامین A
  • کمبود پروتئین
  • داشتن سابقه ی تاسی مردانه در خانواده
  • هورمون های زنانه
  • کم خونی و فقر آهن
  • کم کاری و یا پرکاری غدد بدن
  • کمبود ویتامین B
  • بستن سفت موها و تحت فشار قرار دادن موها

چرا موهایمان ضعیف می‌شود؟

متاسفانه استفاده از ابزارهای حرارتی، سشوار و اتو کشیدن موها، استفاده نادرست از ابزار های آرایش مو، دکلره کردن و رنگ کردن افراطی، استفاده از برس های خشن, به خصوص برس های گرد و پیچی، شست و شوی بیش از حد و شامپوهای نامتناسب با جنس موها، استفاده از رنگ های غیر استاندارد و رنگ کردن بیش از حد موها و ... باعث ضعیف شدن موهای سر می‌شود. در این مواقع افراد، سریعا به فکر تفویت کننده موی سر، ماسک تقویت سر، معجون تقویت کننده موی سر، شامپوهای مخصوص و... می‌فتند. حال در ادامه با هم به سراغ روش هایی برای تقویت موی سر برویم. قطعا به دردتان می‌خورد.

7 راه موثر برای تقویت موی سر

با رعایت مواردی که در ادامه به آن پرداخته‌ایم، می‌توانید موهای سر خود را تقویت کنید. 

1. داشتن تغذیه سالم و متناسب

برای تقویت مو چه بخوریم؟ در پاسخ به این پرسش باید بگوییم مهم‌ترین عامل برای تقویت موی سر بانوان و تقویت موی سر مردان و همچنین تقویت موی کودکان، تغذیه سالم است. موهای شما به مواد غذایی آکنده از پروتئین، ویتامین و مواد معدنی نیاز دارید. پس اول کار باید از غذاهای چرب دوری کنید. و به خوردن مواد غذایی برای تقویت مو خود بپردازید. همچون آهن که به وفور در عدس، بادام زمینی، مرغ، میگو و ماهی قزل آلا یافت می‌شود، یا روی (زینک) که از دیگر مواد حیاتی و مهم برای مو به شمار می رود، ماهی سالمون، بادام درختی و بادام زمینی سرشار از روی می‌باشند.

مواد غذایی حاوی مقادیر فراوان ویتامین A، همچون پنیر، اسفناج، هویج و تخم مرغ به ترشح چربی در پوست کمک می‌کنند. از این رو یک نرم کننده طبیعی برای موهایتان تلقی می‌شوند. پس اگر می‌خواهید به تقویت موی سر خود بپردازید؛، دست به دامن مواد غذایی سالم و مفید شوید!

2. استفاده از روش‌های موضعی و ماسک تقویت مو

دومین عامل تاثیر گذار برای تقویت موی سر بانوان و آقایان، استفاده از ماسک تقویت کننده موی سر است که میتوان به راحتی در خانه با ترکیب چند مواد غذایی تهیه کرد. این ماسک ها باید برای 10 الی 20 دقیقه بر روی پوست سر شما قرار بگیرند و سپس باید با آب سرد شسته شوند.

توجه: در ادامه به سراغ تهیه چند ماسک تقویت مو پرداخته‌ایم.

3. استفاده از روغن‌های گیاهی

استفاده از روغن های گیاهی از قدیم تا به امروزه در بین بانوان بسیار رایج است. پس برای تقویت موی سر، به موهای خود روغن های گیاهی بمالید. روغن زیتون، بادام شیرین و جوجوبا، برای موها بسیار مفید است. برای موهای ضخیم روغن نارگیل مناسب است. موها را کمی نمناک کنید و سپس کاملا با روغن بپوشانید. کلاه پلاستیکی و سپس حوله گرم را برای نیم ساعت روی موها قرار دهید و طبق روال معمول با شامپو بشویید.

4. کم کردن درجه ابزارهای حرارتی مو 

متاسفانه استفاده روزانه از ابزار های حرارتی مو بسیار رایج شده است، باید بدانید که سشوار، اتو مو، فر کننده، بیگودی، بابلیس و سایر دستگاه‌های حرارتی حالت دهنده مو تاثیر منفی‌ بر مو می‌گذارند، به ویژه اگر موهایتان نازک، خشک یا شکننده باشند. حرارت بیش ازحد، می‌تواند باعث تضعیف مو و در نتیجه آسیب به تار یا وزشدن آن می‌شود. پس اگر یتوانید میزان استفاده از ابزارهای حرارتی مو را کاهش دهید و یا درجه آن ها را کمتر کنید.

5. ماساژ دادن پوست کف سر

جالب است بدانید که گردش خون در پوست کف سر به افزایش سلامت وتقویت موی سر کمک کرده و باعث افزایش جریان خون در فولیکول‌های مو می‌شود. ماساژ روزانه‌ی پوست سر به مدت ۴ دقیقه، به مرور زمان می‌تواند باعث افزایش ضخامت و استحکام مو شود.

6. شستن موی سر با آب سرد

متاسفانه خیلی از افراد عادت دارند که با آب داغ موی سر خود را بشویند، ولی باید بدانید که شستن مو با آب بسیار داغ، سبب آسیب به ریشه و کوتیکول مو می‌شود. بخار موجود در حمام باعث بازشدن کوتیکول‌های مو می‌شود، که این امر سبب خشک و وزشدن مو شده و آن را مستعد شکنندگی می‌کند.

7. اصلاح موهای سر

 برای بلندتر شدن مو باید هر ٢ یا ٣ هفته یک بار نوک موهایتان را بزنید. اگر می‌خواهید از شر مو خوره و شکسته شدن موهایتان رهایی یابید، چند سانتی متر انتهایی موهایتان را کوتاه کنید. با این کار می توانید فارغ از مشکلاتی همچون مو خوره، ریزش و شکنندگی مو، به موهای خود رسیده و رشد آنها را تقویت کنید.

تهیه ماسک تقویت مو در خانه

از ماسک‌های تقویت کننده مو و با روش‌های موضعی می‌توانید تارهای موی خود را تقویت کنید.

1. ماسک تقویت مو با روغن زیتون و عسل

مواد لازم:

روغن زیتون

عسل

ابتدا مقداری روغن زیتون رو در یک ظرف ترجیحا مس یا روی بر روی شعله به جوش آورید و اجازه بدین خنک شود، دو قاشق عسل به روغن زیتون خنک شده اضافه کنید، این ماسک به عنوان ماسک تقویت موهای نازک، ماسک پرپشت کننده موی سر و ماسک برای رشد سریع مو به شدت در بین بانوان معروف است.

2. ماسک تخم مرغ برای تقویت موی سر

مواد لازم:

یک عدد تخم مرغ

یک فنجان شیر

2 قاشق غذاخوری آبلیمو

2 قاشق غذاخوری روغن زیتون

برای تهیه ماسک تقویت موی سر، باید تخم مرغ‌ها را بشکنید و با سایر مواد ذکر شده ترکیب کنید. سپس مخلوط به دست آمده را روی پوست سر خود قرار دهید و با استفاده از یک کلاه شنا یا رنگ موهای خود را بپوشانید. همچنین می توانید از تخم مرغ به تنهایی استفاده کنید. جوری هم بزنید تا زرده و سفیده، خوب با هم ترکیب شوند و سپس روی مو و پوست سر ماساژ دهید. از این ترکیب به عنوان ماسک پرپشت کننده مو نیز استفاده می‌شود.

3. تقویت مو با ماسک موز

مواد لازم:

2عدد موز

یک قاشق غذاخوری روغن زیتون

یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل

یک قاشق غذاخوری عسل

نحوه تهیه ماسک تقویت کننده موی سر به این روش است که باید همه مواد را در یک کاسه با هم مخلوط کنید، سپس باید هم بزنید تا یک ترکیب همگن و یک دست به دست آورید. ترکیب به دست آمده را روی پوست سر و موی خود بمالید و بعد از 5 دقیقه با آب ولرم بشویید. می‌توانید، در آخر از یک نرم کننده قوی هم استفاده کنید.

4. ماسک تقویت مو با روغن کرچک

مواد لازم:

2 قاشق غذاخوری روغن کرچک

2 قاشق غذاخوری براندی

1 عدد تخم مرغ

روغن کرچک همانطور که می دانید؛ غنی از پروتئین می‌باشد. و پروتئین هم مانع از خشک شدن پوست سر و باعث تقویت موی سر می شود. پس بنابراین به رفع خشکی مو و ریزش مو کمک می‌کند. حال برای تهیه ماسک تقویت کننده موی روغن کرچک، تمام مواد تشکیل دهنده را با هم مخلوط کنید و سپس این ترکیب را روی پوست سر و موی خود ماساژ دهید. شایان ذکر است که این ماسک مو برای رشد سریع مو بسیار اثر گذار است.

5. ماسک تقویت مو با زرماری

مواد لازم:

2 الی 3 قاشق غذاخوری رزماری به خوبی خرد شده

یک فنجان آب

رزماری های خرد شده را با آب مخلوط کنید و اجازه دهید تا جوش بیاید. بعد کمی صبر کنید، تا خنک شود و روی مو و پوست سر خود ماساژ دهید. بعد از 15 دقیقه با آب ولرم بشویید.

6. ماسک جو تقویت کننده موی سر

مواد لازم:

1 قاشق غذاخوری جو پخته شده و له شده

1 قاشق چای خوری شیر

1 قاشق چای خوری روغن کرچک یا روغن بادام

1 قاشق چای خوری ویتامین A یا ویتامین D (برای این منظور می‌توانید از کپسول های موجود استفاده کنید)

نحوه تهیه ماسک تقویت کننده موی سر جو، مشابه دستور ماسکهای دیگر مواد را مخلوط کرده و روی تمام موهای تان بمالید و اجازه دهید ماسک به مدت 4 ساعت روی موهایتان باقی مانده و سپس آبکشی کنید.