۰ نفر

۵ دلیلی که برخی از افراد هرگز به کرونا مبتلا نشدند

۴ تیر ۱۴۰۱، ۲۳:۲۸
کد خبر: 647828
۵ دلیلی که برخی از افراد هرگز به کرونا مبتلا نشدند

طی سال های اخیر همه ما با بیماری جدیدی با نام کووید ۱۹ یا همان کرونا دست و پنجه نرم کردیم. با وجود اینکه بسیاری از افراد به این بیماری مبتلا شدند، برخی حتی یک بار نیز کرونا نگرفتند که دلایل مختلفی را می توان برای آن برشمرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از سایت طلا، به گفته پزشکان نمی توان به طور قطع گفت که چرا یک فرد به کووید ۱۹ دچار نشده است اما تجربه نشان داد که بیشتر افرادی که ۵ کار زیر را انجام داده اند به کرونا مبتلا نشده اند.

۱. کار کردن از خانه: به گفته پزشکان، وقتی افراد در محیط اداره کار می کنند بیشتر در جلسات اداری شرکت کرده و با همکاران خود ارتباط برقرار می کنند که در نتیجه آن شانس ابتلای آنها به بیماری به شکل قابل ملاحظه ای افزایش می یابد.

۲. محدود کردن رفت و آمد ها: محدود کردن خرید و مراجعه کردن به مغازه ها، کم کردن رفت و آمد های دوستانه و... کمک بسیار زیادی می کند تا فرد دور از معرض ویروس باقی مانده و با احتمال کمتری به کووید ۱۹ مبتلا شوند.

۳. استفاده از ماسک مناسب: از آنجا که نمی توان تمامی ارتباطات اجتماعی را محدود کرد استفاده از ماسک مناسب (برای مثال N۹۵) می تواند کمک بسیار زیادی بکند. افرادی که از این ماسک ها استفاده کرده بودند کمتر از دیگران به کرونا مبتلا شدند.

۴. زدن واکسن در مراحل اولیه: افرادی که به سرعت واکسیناسیون خود را انجام دادند و در ادامه نیز دز های تقویتی را استفاده نمودند، با احتمال بسیار پایین تری نسبت به دیگران دچار بیماری شدند.

۵. عدم ضعف سیستم ایمنی: سیستم ایمنی بدن نقش مستقیمی در ابتلا یا عدم ابتلا به یک بیماری دارد. به طور کلی افرادی که بیماری زمینه ای نداشته و سیستم ایمنی قوی تری داشتند به شکل شایان توجهی کمتر دیگر افراد کووید ۱۹ گرفتند.