۰ نفر

افزایش مبتلایان به آبله میمون در انگلیس

۲۳ خرداد ۱۴۰۱، ۲۱:۲۷
کد خبر: 644082
افزایش مبتلایان به آبله میمون در انگلیس

آژانس امنیت بهداشت در انگلیس اعلام کرد با افزوده شدن ۱۰۴ مبتلای دیگر به آبله میمون در این کشور، شمار مبتلایان به این بیماری به ۴۷۰ نفر رسیده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، آژانس امنیت بهداشت در انگلیس اعلام کرد با افزوده شدن ۱۰۴ مبتلای دیگر به آبله میمون در این کشور، شمار مبتلایان به این بیماری به ۴۷۰ نفر رسیده است.

بر اساس این گزارش بیشترین مبتلایان به آبله میمون با ۴۵۲ مبتلا در منطقه انگلیس شناسایی شده اند، ۱۲ مبتلا در اسکاتلند، ۴ مبتلا در ولز و ۲ مبتلا به ویروس آبله میمون در ایرلند شمالی شناسایی شده اند. (بریتانیا یا انگلستان از چهار منطقه انگلیس، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی تشکیل شده است).

آژانس امنیت بهداشت در انگلیس اعلام کرد اغلب مبتلایان به ویروس آبله میمون در این کشور را مردان تشکیل می‌دهند.

نشانه آبله میمون تب، سردرد، درد عضلانی، درد در ناحیه پشت، تورم گره‌های لنفی، لرز و احساس خستگی شدید اعلام شده است.

به گزارش گاردین، آبله میمون یک عفونت ویروسی نادر است که معمولا در کشور‌های غرب آفریقا دیده می‌شود. آژانس امنیت بهداشت انگلیس قبلا اعلام کرده بود نخستین بیمار مبتلا به آبله میمون در این کشور به نیجریه سفر کرده بود. اما در تازه‌ترین گزارش اعلام شد: بسیاری از مبتلایان به آبله میمون در انگلیس نه به خارج سفر کرده و نه با مسافران خارجی ارتباط داشته اند.

آبله میمون شبیه آبله انسانی است و این بیماری در بسیاری از مناطق جهان سال‌هاست ریشه‌کن شده و نمونه تازه‌ای از آن گزارش نشده بود. با این حال، در سال‌های اخیر، به ویژه پس از همه گیری ویروس کرونا نگرانی از شیوع این ویروس بیشتر شده است. فرد مبتلا به آبله میمون اگر فوری درمان نشود، می‌تواند دچار آسیب مغزی شدید یا مرگ شود. افراد معمولا بر اثر گاز یا خراش میمون مبتلا یا تماس با ترشحات چشم، بینی یا دهان میمون مبتلا به آبله میمون یا افراد آلوده به این ویروس به آن آلوده می‌شوند.