۰ نفر

خبر خوش برای بیماران مبتلا به سرطان؛

داروی درمان سرطان کشف شد؟

۱۸ خرداد ۱۴۰۱، ۱۸:۳۰
کد خبر: 642593
داروی درمان سرطان کشف شد؟

بازهم علم پزشکی گامی بلند برای درمان سرطان برداشته؛ محققان توانستند دارویی کشف کنند که سرطان روده را به طور کامل از بدن مبتلایان این بیماری پاک کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، پژوهشگران بازهم گامی رو به جلو برای درمان سرطان برداشتند و دارویی جدید برای درمان سرطان کشف کردند؛ اما داستان از چه قرار است؟ پژوهشگرانی در مرکز سرطان مموریال اسلون کترینگ در خبری اعلام داشتند که با استفاده از یک دارو به صورت کامل سلول های سرطانی را از بین ببرند. این دارو دوستارلیماب نام دارد.

سرطان در طول تاریخ

سرطان؛ بیماری‌ای که اولین بار پزشکان یونان باستان از آن استفاده کردند و بقراط، پدر علم پزشکی، سرطان‌هایی که در آن دوره دیده بود، را به خرچنگ تشبیه و همین واژه را نیز بر روی این بیماری نام نهاد. 

جالب است که حتی در برخی تمدن‌ها، این بیماری با نام نفرین خدایان شناخته می‌شد؛ اما اولین سرطانی که می‌شناسیم را یک حراج بریتانیایی در سال ۱۷۷۵ کشف کرد؛ البته کشف این سرطان را مدیون میکروسکوپ‎ها هستیم. 

درمان سرطان

در سال‌های ابتدایی کشف سرطان، درمان آن به دلیل مشکلاتی که وجود داشت، به ندرت اتفاق می‌افتاد؛ اما هرچه زمان بیشتر می‌گذشت، تعداد بیمارانی که این بیماری را شکست می‌دادند، افزایش می‌یافت؛ در ابتدا تنها راه درمان سرطان، عمل جراحی بود؛ اما رفته رفته درمان این بیماری به سمت روش‌ها غیرجراحی نیز حرکت کرد. 

حالا امروزه، شاهد آن هستیم که درمان‌های دارویی نیز برای مداوای بیماران مبتلا به سرطان مورد استفاده قرار می‌گیرد و اما آخرین اتفاقی که در زمینه درمان سرطان اتفاق افتاد، قطعا خبری خوش و گامی امیدوارکننده برای بیماران مبتلا به سرطان و نیز علم پزشکی است؛ پژوهشگرانی که داروی دوستارلیماب را کشف کردند می‌گویند: ۱۴بیمار مبتلا به سرطان روده را به مدت ۶ماه با این دارو مورد درمان قرار دادند و پس از ۶ماه، هیچ اثری از این بیماری در بدن بیماران ندیدند. 

باتوجه به آنچه تاکنون  در مورد این دارو گفته شده، بیماران شرکت کننده در این آزمایش هر سه هفته یکبار یک دُز از دارو را دریافت کردند و پس از آن دیگر نیازی به شیمی درمانی یا پرتو درمانی هم نداشتند.

یکی از پزشکان معتقد است؛ این نخستین باری است که در تاریخ، چنین اتفاقی روی می‌دهد و همه بیمارانی که در این آزمایش شرکت کردند، مداوا شدند. 

البته که توجه داشته باشید برای جایگزین کردن این شیوه با روش‌های درمان کنونی، نیازمند آن هستیم که تحقیقات بیشتری انجام شود.