۰ نفر

حالاتی که باور نمیکنید علامت بارداری باشد

۱۵ خرداد ۱۴۰۱، ۱۷:۲۷
کد خبر: 641580
حالاتی که باور نمیکنید علامت بارداری باشد

علائم بارداری پنهان ، می‎تواند منجر به بروز احساسات متفاوت در شما شود. حاملگی پنهان چیز عجیبی نیست، اما باید گفت به ندرت اتفاق می‌افتد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، در طی آن هیچگونه از علائم شایع بارداری را حس نخواهید کرد. آیا می‎شود همه علائم بارداری را از دست داد؟  به نظر این امر غیر ممکن می‎رسد، اما جالب است بدانید که برخی از زنان آن را تجربه کرده‎اند. گفته می‎شود از هر 475 زن، یک نفر با چنین شرایطی مواجه خواهد شد.  گاهی اوقات آنها در هفته بیست بارداری قرار دارند، اما هرگز متوجه نوزاد خود نشده‎اند.

علائم بارداری پنهان و سیکل قاعدگی

به محض اینکه از دوره قاعدگی عبور می‎کنید، اولین چیزی که ممکن است به ذهن شما خطور کند بارداری است. در بیشتر مواقع این چنین است. اما توقف پریودی صرفا به دلیل بارداری نخواهد بود. در مواردی نیز شرایط کاملا برعکس است. برخی از مشکلات هورمونی، استفاده از  قرص‎های ضدبارداری و فشارهای روحی و روانی می‌تواند باعث بروز پریودی در دوران بارداری شود که در حقیقت خونریزی پریود نیست و می توان از آن به عنوان خونریزی لانه گزینی یاد کرد که آن را با خونریزی پریود اشتباه گرفته اید.

چگونه احتمال بارداری خود را تخمین بزنم؟

همانطور که توضیح دادیم، یکی از راه های تشخیص بارداری، بررسی علائم آن است. اما می توانید با بررسی عوامل تاثیر گذار در بارداری، مانند زمان رابطه با توجه به تخمک گذاری، نظم سیکل قاعدگی، نوع روش مورد استفاده برای جلوگیری از بارداری و ده ها عوامل دیگر، احمال بارداریتان را تخمین بزنید. به همین دلیل تمامی این عوامل را در تست بارداری آنلاین اپلیکیشن مینت در نظر گرفتیم و با پاسخ دادن به سوالات آن، می توانید احتمال بارداریتان را تخمین بزنید. چنانچه بالاتر از 70 درصد احتمال بارداری داشتید، به بارداری خود واقعا مشکوک باشید!

آیا  تهوع از علائم بارداری پنهان است؟

تهوع و حالت استفراغ نیز می‎تواند از دیگر علائم بارداری پنهان باشد. در این شرایط بارداری علائم خود را نشان می‎دهد، اما از آنجا که شما  از حاملگی خود بی‎خبر هستید و حتی احتمال آن را هم نمی‎دهید، بنابراین نشانه‎ها را جدی نخواهید گرفت. ممکن است، تهوع و حالت استفراغ را به مسمومیت غذایی و یا بیماری‎های دیگری نسبت دهید. شاید در ذهن شما این سوال پیش بیاید که آیا آزمایش خون و ادرار به طور قطع نمی‎تواند بارداری را تشخیص دهد؟ در رابطه با حاملگی پنهان باید گفت، سطح هورمون‌های بارداری آنقدر در بدن پایین است که آزمایش‌ها نیز آن را نشان نخواهند داد. به همین دلیل شما تهوع و حالت استفراغ خود را به شرایطی دیگر نسبت خواهید داد. این خطا بیشتر زمانی رخ می‎دهد که بسیار زود برای انجام تست اقدام کرده باشید.

آیا خستگی و افزایش وزن  می تواند از علائم بارداری پنهان باشد؟

افزایش وزن تدریجی و خستگی نیز از جمله علائم بارداری پنهان هستند. در واقع باید بدانید برخی از علائم حاملگی چنان شایع نبوده و تنها افراد کمی آنها را تجربه خواهند کرد. برای مثال ممکن است با شروع بارداری، دچار اختلالات خواب شوید. در این صورت شب‌ها خواب راحتی نخواهید داشت. این امر سبب می‎شود تا در طول روز همواره احساس گیجی، خستگی و خواب‎آلودگی داشته باشید.

از سویی دیگر شما  همچنان رژیم غذایی معمولی و روزانه خود را دارید، اما به طور عجیب و نامحسوسی، اضافه وزن پیدا می‎کنید. به طور کلی افزایش وزن در این مادران، نامحسوس و بسیار کند خواهد بود.  این امر می‎تواند نشان‌دهنده رشد جنین باشد. گاهی اوقات برخی مادران کاهش وزن را نیز تجربه خواهند کرد. این امر به دلیل بیزاری آنها از خوردن برخی از مواد غذایی است. از آنجا که نسبت به بارداری خود اطلاعی ندارند، بیزاری از غذا را چندان جدی نمی‎گیرند.

آیا در بارداری پنهان جنین حرکت نمی کند؟

در هفته‎های 18 تا 20 بارداری، اکثر مادران حرکت جنین را حس خواهند کرد. اما از علائم بارداری پنهان این است که جفت در قسمت جلوی رحم قرار گرفته و به همین دلیل مادر متوجه حرکت جنین نخواهد شد. شاید این وضعیت به ندرت اتفاق بیفتد، اما دور از انتظار نیست. اگر احساس می‎کنید، در شرایط سلامتی کامل به سر می‎برید، اما به تازگی متوجه تغییراتی خاص شده‌اید، شاید شما همان یک نفر در بین 475 نفر باشید!!

چه چیزی باعث می شود تا علائم بارداری پنهان را نادیده بگیرید

سندرم تخمدان پلی کیستیک PCOS. این مشکل می‌تواند باروری را محدود کند. در این حالت بدن با  عدم تعادل هورمونی  مواجه می‌شود. این امر سیکل قاعدگی و تخمک‌گذاری را تحت تاثیر قرار خواهد داد. برخی زنان در این حالت، سیکل ماهانه طولانی‎تری را تجربه خواهند کرد. به همین دلیل به بارداری خود مشکوک نمی‎شوند.

نزدیک شدن به سن یائسگی نیز می‎تواند باعث شود تا متوجه علائم بارداری پنهان نشوید. برخی از حالات آن با علائم قبل از یائسگی مشابه است. برای مثال می‎توان به افزایش وزن و نوسانات هورمونی اشاره کرد.

سلامت روان از دیگر فاکتورهایی است که سبب می‎شود علائم بارداری پنهان را نادیده بگیرد. گاهی اوقات فرد از لحاظ روحی و روانی، آماده پذیرش نوزاد نیست، به همین دلیل سعی در انکار علائم خواهد کرد.