۰ نفر

کدام خطرناک تر است؛ کرونا یا آنفلوآنزا؟!

۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۰:۰۸
کد خبر: 631624
کدام خطرناک تر است؛ کرونا یا آنفلوآنزا؟!

هندوستان تایمز، نوشت: محققان درباره میزان مرگ و میر دو بیماری کووید-۱۹ و آنفلوآنزا بررسی‌هایی انجام دادند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس؛ نتایج یک بررسی جدید که اخیرا صورت گرفته نشان می‌دهد کووید-۱۹ سه برابر کشنده‌تر از آنفلوآنزا است.

به گفته کارشناسان، بزرگسالان بستری شده در بیمارستان با کووید-۱۹ نسبت به افراد مبتلا به آنفولانزا در معرض خطر بیشتری برای عوارض و مرگ هستند.

براساس مطالعه‌ای که در اسپانیا انجام شد، بزرگسالانی که با کووید-۱۹ در بیمارستان بستری شده‌اند، علیرغم اینکه جوان‌تر هستند و بیماری‌های مزمن کمتری دارند، نسبت به افراد مبتلا به آنفلوآنزا به طور قابل‌توجهی در معرض خطر عوارض و مرگ هستند.

این یافته که در کنگره اروپایی میکروبیولوژی بالینی و بیماری‌های عفونی امسال (ECCMID) در لیسبون، پرتغال از ۲۳ تا ۲۶ آوریل ارائه شد، همچنین نشان می‌دهد که ابتلا به کووید-۱۹ هم با اقامت طولانی‌تر در بیمارستان و هم با مراقبت‌های ویژه مرتبط است و هزینه درمان این بیماری بیش از دو برابر آنفلوآنزا است.

سرپرست تیم تحقیقاتی گفت: «یافته‌های ما نشان می‌دهد که کووید-۱۹ بسیار کشنده‌تر از آنفولانزا است. علیرغم اینکه بیماران آنفولانزا مسن‌تر هستند و بیماری‌های مزمن بیشتری دارند، بیماران دچار کرونا به طور مداوم پیامدهای بدتری داشتند و هزینه درمان آنها بسیار گران‌تر بود».

حتی برای افرادی که خوش‌شناس هستند و از مرگ در اثر کرونا جان سالم به در می‌برند و از بیمارستان خارج می‌شوند، پیامدهای ابتلا به این عفونت برای مدت زمان طولانی ادامه دارد.