۰ نفر

زردچوبه به رشد بافت‌های عروق کمک می کند

۳۱ فروردین ۱۴۰۱، ۲۳:۵۵
کد خبر: 629811
زردچوبه به رشد بافت‌های عروق کمک می کند

زردچوبه به عنوان یک ادویه باستانی ارزش دارویی بسیاری دارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، زردچوبه به عنوان یک ادویه باستانی شناخته می‌شود که دارای ارزش دارویی فراوان است. رنگ طلایی و طعم قوی این ادویه بسیار جذاب است و در رساله‌های مختلف خاصیت این ماده غذایی بیان شده است.

به گزارش تک اکسپلوریست،مطالعات متعددی در راستای مزیت این ادویه باستانی انجام شده است. دانشمندان در مطالعات اخیر یک مزیت دیگر به لیست اضافه کردند و آن توسعه و رشد عروق خونی و سایر بافت‌های آزمایشگاهی است. این امر منجر به بازسازی بافت‌های آسیب‌دیده در بیماران می‌شود.

زردچوبه حاوی ماده‌ای به نام «کورکومین»، که دارای خواص ضدالتهابی است و آنتی‌اکسیدان قوی دارد. کورکومین یا «دی‌فرولوئیل‌متان» جزء فعال ادویه زردچوبه است. همچنین در مطالعات نشان داده شد که زردچوبه «آنژیوژنز» یا رگ‌زایی را در تومور‌های بدخیم سرکوب می‌کند. رگ‌زایی یا آنژیوژنز، فرآیند فیزیولوژیکی است که در آن رگ‌های جدید از رگ‌های موجود رشد می‌کند.

مهندسان زیستی با تعبیه هیدروژل‌های مغناطیسی با نانوذرات آزمایش‌های بسیار زیادی انجام دادند. هیدروژل‌های مغناطیسی تعبیه‌شده با نانوذرات پوشش داده‌شده با ماده کورکومین باعث افزایش ترشح فاکتور رشد «اندوتلیال عروقی» (VEGF) می‌شود و همین رویداد در بدن به رشد بافت‌های عروقی کمک بزرگی می‌کند. مهندسان زیستی در کالج مهندسی مارلان و رزماری بورنز، مطالعات بسیار زیادی در جهت بررسی خواص ماده کورکومین، ماده فعال ادویه زردچوبه، با پوشش نانوذرات انجام دادند.