۰ نفر

بیش از ۸۰ درصد موارد کرونا در ایران سویه BA۲ است

۲۴ فروردین ۱۴۰۱، ۱۴:۳۸
کد خبر: 627763
بیش از ۸۰ درصد موارد کرونا در ایران سویه BA۲ است

دبیر کمیته اپیدمیولوژی کمیته علمی کرونا گفت: تا ۲ هفته پیش ۸۰ درصد موارد کرونا در ایران سویه BA۲ بود و اکنون میزان گردش این ویروس بیشتر هم شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، مسعود یونسیان گفت: بیش از ۹۴ درصد کل موارد کرونا در دنیا BA۲ است. شناسایی دو زیر گونه جدید XD و XE هم جای نگرانی ندارد و موارد ابتلا به این دو سویه در دنیا اندک است.

۹۹.۸ درصد موارد کرونا در دنیا امیکرون BA ۱.۱، BA۱ و BA۲ است.

دو سویه جدید "XD" (ترکیبی از ویروس دلتا و اُمیکرون) و "XE" (ترکیبی از زیرسویه BA ۱ و BA ۲) هستند و موارد ابتلا به XD معدود بوده و تعداد موارد ابتلا به XE کمتر از هزار مورد گزارش شده است.

گفت‌وگویی با حسن رودگری، عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات ژنومیک علوم پزشکی شهید بهشتی و مدیر پژوهش سازمان نظام پزشکی کشور پیرامون جهش جدید کرونا به نام XE انجام دادیم.

پیش تر حسن  رودگری مدیر پژوهش سازمان نظام پزشکی کشور با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: افزایش ناگهانی کرونا در کشورهای مختلف ناشی از امیکرون BA.۲ است. در چین که اخیرا قرنطینه شدیدی در شانگ‌های انجام داد؛ یک زیرگروه جدید به نام BA.۱.۱ هم در کنار BA.۲ گزارش شده که در خود چین و سایر نقاط جهان گزارشی از آن نبوده است.