۰ نفر

یک مقام بهداشتی چین؛

کرونا به نقطه بحرانی رسیده است

۲۴ فروردین ۱۴۰۱، ۰:۲۱
کد خبر: 627551
کرونا به نقطه بحرانی رسیده است

یک مقام بهداشتی چین با اشاره به افزایش شمار مبتلایان در شانگهای، کرونا در این کشور را بحرانی خواند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، یک مقام ارشد از وزارت بهداشت چین اعلام کرد شمار مبتلایان به کرونا در شانگهای همچنان رو به افزایش است و کرونا بار دیگر در چین به نقطه بحرانی رسیده است.

به گزارش سی‌جی‌تی‌ان، «لی ژنگونگ» از مقامات ارشد کمیسیون ملی بهداشت (NHC)، امروز (سه‌شنبه) در کنفرانسی مطبوعاتی در پکن گفت: «آخرین شیوع کووید-۱۹ در شانگهای، همچنان در حال افزایش سریع است و بیش از ۱۰ هزار عفونت روزانه در این شهر در ۸ روز گذشته ثبت شده است.»

وی همچنین گفت که انتظار می‌رود تعداد عفونت‌های جدید در شانگهای تا چند روز آینده بالا باقی بماند؛ زیرا چرخه ابتلا و سرایت بین شهروندان همچنان بالاست.

او همچنین گفت که استان «جیلین» در شمال شرق چین هم منطقه دیگری است که به شدت تحت تاثیر آخرین موج اُمیکرون قرار گرفته است، البته به تازگی این روند نزولی بوده است و موارد ابتلای جدید طی سه روز گذشته به زیر هزار نفر کاهش یافته است، اما هشدار داد که هنوز هم این آمار بسیار بالاست.

این در حالیست که روز گذشته مرکز مالی شانگهای چین اعلام کرد که کاهش قرنطینه را در برخی مناطق آغاز خواهد کرد؛ زیرا مقامات در تلاش هستند تا شانگهای (پرجمعیت‌ترین شهر چین) پس از دو هفته توقف، به حالت عادی خود بازگردد.