۰ نفر

ترک سیگار چقدر عمر بیماران قلبی را افزایش می دهد؟

۲۱ فروردین ۱۴۰۱، ۲۲:۴۳
کد خبر: 627019
ترک سیگار چقدر عمر بیماران قلبی را افزایش می دهد؟

یک مقاله تحقیقاتی ارائه شده در کنفرانس علمی انجمن قلب و عروق اروپا توضیح داده است که ترک سیگار می‌تواند تا ۵ سال به زندگی یک فرد مبتلا به بیماری قلبی اضافه کند.

به گزارش اسکای نیوز، دانشمندان با ارائه مقاله‌ای در کنفرانس علمی انجمن قلب و عروق اروپا اعلام کرده اند که ترک سیگار مزایایی مشابه با مصرف دارو‌های کاهش دهنده کلسترول مضر دارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس داده‌های ارائه شده توسط محققان، بزرگسالان ۴۵ ساله و بالاتر که هنوز حداقل ۶ ماه پس از حمله قلبی یا انجام عمل پیوند یا جراحی قلب سیگار می‌کشیدند، ترک این عادت ۴.۸۱ سال به زندگی آن‌ها بدون وجود بیماری‌های قلبی اضافه کرد.

محققان تاکید کردند که مصرف دو داروی طراحی شده برای کاهش کلسترول LDL و یک داروی ضدالتهاب اضافی به طور همزمان ۴.۸۳ سال به زندگی عاری از بیماری قلبی افراد اضافه می‌کند.

این تحقیق شامل مطالعه اطلاعات مربوط به ۹۸۹ بیمار ۴۵ ساله و بالاتر بود که حداقل شش ماه پس از حمله قلبی یا پیوند قلب یا عمل جراحی سیگار می‌کشیدند. به گفته محققان، میانگین سنی شرکت کنندگان در تحقیق ۶۰ سال بود و ۲۳ درصد از آن‌ها زن بودند.

«ون تریر» متخصص قلب در مرکز پزشکی دانشگاه آمستردام، در مورد این یافته‌ها گفت: "مطالعه ما نشان می‌دهد که ترک این عادت به اندازه مصرف سه دارو برای جلوگیری از حملات قلبی و سکته مغزی برای افرادی که حمله قلبی قبلی داشته اند یا عمل جراحی برای باز کردن عروق مسدود شده انجام داده اند، موثر است.

بسیاری از سیگاری‌های فعلی و سابق با دارو‌های کاهش دهنده کلسترول و دارو‌های دیگری که فشار خون را کنترل می‌کنند، درمان می‌شوند تا از شروع بیماری قلبی یا کاهش اثرات آن جلوگیری کنند.