۰ نفر

وزیر بهداشت خبر داد؛

اجرای نسخه الکترونیک رشد خوبی دارد

۱۶ فروردین ۱۴۰۱، ۱۴:۲۶
کد خبر: 625564
اجرای نسخه الکترونیک رشد خوبی دارد

وزیر بهداشت گفت: صدور نسخه الکترونیک در دو ماه اخیر بسیار خوب افزایش یافته و از ۵۲ درصد به بالای ۹۰ درصد رسیده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از صدا و سیما، بهرام عین‌اللهی در حاشیه اجلاس رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی در جمع خبرنگاران افزود: براساس عهدی که با مردم داشتیم هر ماه یک جلسه با رؤسای دانشگاه‌ها دارم و این جلسه هم با این هدف بوده است که بین ستاد وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور تعامل باشد و این جلسه به صورت میزگرد تصویری برگزار شد.

وی ادامه داد: در رابطه با الکترونیکی کردن نسخ، شاهد رشد ۹۰ درصدی در صدور نسخ الکترونیک هستیم و اغلب پزشکان هم با این کار آشنا شدند، اما بخشی از کار مربوط به وزارت بهداشت نیست.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان این که هنوز مشکلاتی در قطعی اینترنت داریم که مربوط به وزارت بهداشت نمی‌شود، گفت: در برخی نقاط کشور آنتن دهی خوب نیست و البته در قسمت ارتباطات هم شاهد رشد هستیم.

عین‌اللهی افزود: ستاد کرونا با بررسی شرایط تصمیم می‌گیرد که تا دو هفته آینده این طرح به صورت کامل اجرا شود یا تا رفع مشکلات، تعویق اجرای آن تمدید شود.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما درباره علت درخواست ستاد مقابله با کرونا برای به تعویق افتادن اجرای ۱۰۰ درصدی این طرح ادامه داد: مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری از علل این فرجه زمانی است که بخش مربوط به وزارت بهداشت رفع شده است، البته بخشی از این مشکلات زیرساختی است و به وزارت بهداشت مرتبط نیست و وزارت ارتباطات نیز همه تلاش خود را می‌کند تا این مشکلات رفع شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در برخی مناطق کشور آنتن دهی خوب نیست و این مشکلات باید حل شود و گر نه این طرح در دو ماه اخیر رشد خوبی داشته و از ۵۲ درصد به بیش از ۹۰ درصد رسیده است.

عین‌اللهی افزود: در شهر‌های کوچک امکان اجرای طرح بسیار ساده‌تر از شهر‌های بزرگی همانند تهران است و در شهر‌های بزرگ به علت مشکلات زیرساخت فرصت بیشتری نیاز است.