۰ نفر

رکورد شکنی آمار مبتلایان به کرونا در چین

۱۴ فروردین ۱۴۰۱، ۱۳:۵۵
کد خبر: 624913
رکورد شکنی آمار مبتلایان به کرونا در چین

چین روز یکشنبه مجموعا ۱۳ هزار و ۲۸۷ مورد جدید ابتلای روزانه به کرونا را برای ۱۳ فروردین گزارش کرد که بالاترین میزان از بهمن سال گذشته محسوب می شود. اکثر مبتلاشدگان از شمال شرقی استان جیلین و مرکز مالی شانگهای هستند که عملاً منجر به قرنطینه کل شهر شده است.

به گزارش رویترز، مقامات بهداشت ملی چین اعلام کردند که این کشور در روز گذشته ۱۵۰۶ مورد تایید شده ویروس داشته که نسبت به روز گذشته ۲ هزار و ۱۲۹ مورد کاهش داشته است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، اما تعداد موارد جدید بدون علامت که چین آنها را به عنوان موارد تایید شده طبقه بندی نمی کند، در روز شنبه به ۱۱ هزار و ۷۸۱ نفر رسید و در مقایسه با روز قبل ۷هزار و ۸۶۹ مورد افزایش نشان می دهد.

از میان موارد تایید شده جدید، ۱۴۵۵ مورد به صورت محلی منتقل شده که ۹۵۶ مورد از جیلین و ۴۳۸ مورد از شانگهای شناسایی شده است.

یکی از مقامات ارشد سازمان بهداشت شانگهای در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: در شهر ۲۵ میلیونی شانگهای، آزمایش آنتی ژن همگانی روز یکشنبه و روز دوشنبه آزمایش اسید نوکلئیک انبوه در سطح شهر انجام شد.

بنا به گزارش رویترز، وو کیانیو بازرس کمیسیون بهداشت شهرداری شانگهای گفت: «وظیفه اصلی ما حذف کامل نقاط خطر و قطع زنجیره انتقال است تا بتوانیم در اسرع وقت از گسترش همه گیری جلوگیری کنیم.»

سان چونلان معاون نخست‌وزیر چین، روز شنبه همچنین از مقامات شهر شانگهای خواست تا "اقداماتی قاطعانه و سریع" را برای مهار همه‌گیری صورت دهند.

این شهر با اعمال یک قرنطینه دو مرحله‌ای، تلاش کرده است تا شیوع این بیماری را متوقف کند. این امر صاحبان کسب و کار را دچار مشکلاتی کرده و موجب انباشت شدید کالا در بندر شانگهای، بزرگترین مرکز حمل و نقل کانتینری جهان، شده است.