۰ نفر

این میوه‌ ها سندروم آلرژی دهانی ایجاد می کنند

۸ فروردین ۱۴۰۱، ۱۰:۱۱
کد خبر: 623716
این میوه‌ ها سندروم آلرژی دهانی ایجاد می کنند

بدن با بروز سندرم آلرژی دهانی، به نوع خاصی از پروتئین که مشابه پروتئین موجود در گرده هاست، واکنش نشان می‌دهد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ سندرم آلرژی دهان با علائمی مانند خارش گلو، عطسه، صورت متورم، چشمان قرمز و اشک آلود همراه است. این عارضه بیشتر در کودکان بروز می‌کند.

دین میچل با بررسی علت اینت عارضه متوجه شد گرده نوعی درخت می‌تواند همراه این میوه‌ها به دهان کودکان وارد شده و مشکل ایجاد کند.

نام این درخت مشکل آفرین توس است. این درخت سرده‌ای از درختان برگریز و سخت‌چوب است که در خانواده توسکایان قرار دارد و خویشاوندی نزدیکی با سرده درختان راش و بلوط دارد.

کودکان و بزرگسالانی که به گرده درخت توس حساسیت دارند، ممکن است به میوه‌هایی که پیوند ژنتیکی با گرده توس دارند نیز حساسیت داشته باشند. این میوه‌ها عبارتند از سیب، گیلاس، کیوی، آلو و هلو (به اصطلاح میوه‌های هسته دار) و همچنین سبزیجاتی مانند هویج و کرفس.

فندق و محصولات سویا هم با آلرژی به گرده توس مرتبط هستند. پروتئین‌های موجود در این غذاها که به طور خاص Betv۱ نامیده می‌شود، عامل ایجاد واکنش آلرژیک است.

میچل برای حل این عارضه پیشنهاد کرده به دلیل بروز این آلرژی میوه‌ها بصورت پخته مصرف شوند و به منظور دریافت و مواد مغذی این خوردنی ها نباید مصرفشان  متوقف شود.