۰ نفر

دکترها واسه اینکه سرطان نگیرن چیکار می کنن؟

۲ فروردین ۱۴۰۱، ۱۸:۰۳
کد خبر: 622592
دکترها واسه اینکه سرطان نگیرن چیکار می کنن؟

سرطان بیماری است که همه انسان ها از آن وحشت دارند، پس اگر میخواهید به این بیماری مبتلا نشوید باید راههای درمان و پیشگیری را به خوبی بدانید.

روش پزشکان برای جلوگیری از ابتلا به سرطان

 قطعاً پزشکان راز و رمزهایی دارند که ما از آنها خبر نداریم و کار هایی را در پیش می گیرند که از بیماری های بزرگی مثل سرطان در امان باشند و سختی کمتری را تجربه کنند‌‌. در این قسمت از بهداشت و سلامت قصد داریم به شما بگوییم که پزشکان چه اقداماتی را انجام می دهند تا سرطان را از خودشان دور کنند.

می‌دانند که پیشگیری بهتر از درمان است

آنها متوجه شده اند که اگر پیشگیری کنند، کارشان خیلی راحت تر است تا این که بخواهند به سراغ درمان بیماری بروند‌ و در نتیجه مصرف شکر و غذاهای مضر را کنار می‌ گذارند، زیرا می‌دانند که باعث آسیب به کبد می‌ شود و خطر سرطان کبد را افزایش می دهد. آن ها هرگز غذا های چرب نمی خورند و معمولاً در مورد غذا حساس هستند تا از بیماری ها پیشگیری شود.

درد

استرس خود را کنترل می‌ کنند

 آنها می‌دانند که سیستم ایمنی تا حد زیادی وابسته به آرامش افراد است و می‌دانند که اگر استرس بگیرند، سلول‌ های سرطانی تولید می کنند و در نتیجه سعی دارند که آرامش داشته باشند و استرس خود را تحت کنترل بگیرند تا سیستم ایمنی شان به خوبی کار کند و از لحاظ جسمی سالم باشند و از سرطان دور بمانند و این مهم ترین کاری است که در حق خود و سلامت شان انجام می دهند.

به طور منظم چکاپ می‌ کنند

 بزرگترین نکته ای که می‌ توان برای جلوگیری از سرطان نام برد که پزشکان آن را انجام می دهند، این است که به طور منظم خودشان را چکاپ می‌ کنند که اگر مشکل کوچکی در بدن شان وجود داشت، هر چه سریع تر آن را پیگیری کنند.

مراقب وزن سالم خود هستند 

چاقی و اضافه وزن باعث ایجاد انواع مختلفی از سرطان‌ ها می‌ شود. آن ها مراقب هستند که وزن شان را تحت کنترل بگیرند. همیشه ورزش را در اولویت قرار می دهند، به اندازه کافی می خوابند وغذا هایی می خورند که سالم باشد. بینِ کار و زندگی تعادل کافی برقرار می‌ کنند. مراقب هستند که چقدر از گوشی و کامپیوتر استفاده می‌ کنند که به آنها آسیب وارد نشود و در کنارش مراقبت از وزن را هرگز فراموش نمی کنند‌.

وزن

اکثر آنها عاشق باغبانی هستند 

آن ها می‌دانند که ارتباط برقرار کردن با طبیعت تا چه حد می تواند در داشتنِ سبک زندگی آرام و تقویت سیستم ایمنی و دور کردن سلول های سرطانی مؤثر باشد و در نتیجه کار هایی مثل باغبانی و حضور در طبیعت را همیشه انجام می دهند.

از ضد آفتاب استفاده می‌ کنند 

ضدآفتاب می‌ تواند اولین مکانیسم دفاعی برای محافظت از شما در برابر آسیب و خطر سرطان به خاطر اشعه فرابنفش باشد و شاید این اولین کاری است که نباید در حق خودتان انجام دهید که پزشکان هرگز آن را فراموش نمی‌ کنند.

به طور منظم ورزش می کنند

این افراد از لحاظ جسمی و فیزیکی کاملاً فعال هستند و مراقبند که با فعالیت بدنی خطر ابتلا به دیابت نوع ۲، سکته، بیماری قلبی، افسردگی و سرطان پوست را کاهش دهند و می‌دانند که چاقی و سبک زندگی بدون تحرک عاملی برای ایجاد سرطان است در نتیجه به طور منظم ورزش می کنند.

ورزش

هرگز تحت هیچ شرایطی سیگار نمی کشند

 آن ها می‌دانند که دخانیات عامل ابتلا به سرطان های مختلف از جمله سرطان ریه‌، سرطان سر و گردن، مری، پانکراس، کلیه، مثانه، روده و مقعد و شاید دیگر سرطان ها است و در نتیجه هرگز سیگار نمی کشند، زیرا می‌دانند که بیشترین علت مرگ و میر می‌ تواند به خاطر سیگار باشد.

مغزشان را فعال نگه می دارند

 پزشک ها می‌دانند که باید مغز سالمی داشته باشند تا بتوانند در جسم سالم زندگی کنند و در نتیجه از لحاظ مغزی و ذهنی همیشه فعال و هوشیار هستند. حتی برای این که خود و مغزشان را به چالش بکشند، روتین شان را تغییر می دهند تا نورون های مغزی فعال باقی بماند.

رژیم غذایی مناسبی دارند 

آنها قبل از هر چیز به رژیم غذایی خود توجه می کنند. حتماً از میوه و سبزیجات به اندازه کافی در رژیم غذایی خود استفاده می‌ کنند که می‌ تواند با انواع سرطان ها مبارزه کند.

تغذیه سالم

کار هایی را انجام می‌ دهند که از آن لذت می‌ برند

 پزشکان می‌دانند که زندگیِ سالم تا چه حد می تواند لذت بخش باشد و در نتیجه کار هایی را به انجام می‌ رسانند که از آن ها لذت می برند و تعادل را در زندگی احساس می‌ کنند.

از رژیم مدیترانه ای استفاده می‌ کنند

 آنها می‌دانند که رژیم مدیترانه‌ای یک رژیم سالم است. به عنوان مثال در این رژیم روغن زیتون را جایگزین روغن های صنعتی می کنند که عامل موثری برای جلوگیری از انواع سرطان ها می باشد. همچنین به مصرف سیر، زردچوبه، بروکلی و محدودیت شکر در این رژیم توصیه شده است که عامل بسیار مهمی برای سلامت بدن می باشد.

واکسن تزریق می کنند

اکثر افراد نمی دانند که بعضی از ویروس ها می تواند عامل ایجاد سرطان باشد اما پزشکان به این موضوع واقف هستند‌ و در نتیجه هر زمان که لازم باشد؛ واکسن تزریق می کنند.

واکسن

مواد خوراکی صنعتی نمی خورند

پزشکان می‌دانند که این غذاهای صنعتی خطر سرطان را چند برابر افزایش می دهد و در نتیجه از آنها استفاده نمی کنند و به دنبال رژیم غذایی حاوی پروتئین هستند و هرگز قند و چربی و غذاهای فرآوری شده مصرف نمی‌ کنند.