۰ نفر

نیکاراگوئه اولین مشتری واکسن برکت

۲۸ اسفند ۱۴۰۰، ۲۰:۵۱
کد خبر: 622009
نیکاراگوئه اولین مشتری واکسن برکت

مدیرکل همکاری های بین الملل وزارت بهداشت گفت: تفاهم نامه اهدا و صادرات واکسن کووایران برکت برای نظام سلامت ایران، اتفاق ارزشمندی است. صنعت دیرپای واکسن ایران پس از کسب موفقیت های لازم در تولید و مصرف واکسن کرونا در کشور، از مرزها فراتر رفت.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از وبدا، محمدحسین نیکنام اظهار کرد: در تفاهمنامه ای بر اساس درخواست کشور جمهوری نیکاراگوئه، مجموعه دارویی برکت، واکسن کووایران برکت را صادر می کند. اولین محموله با حجم ۲۰۰ هزار دُز به این کشور اهدا می شود.

وی افزود: جمهوری نیکاراگوئه یکی از پنج کشور متقاضی واکسن کووایران برکت است. کرونا اگرچه صحنه های تلخ، ناگواری و دردناکی را برای بشریت داشت اما جلوه های خوبی از همکاری و همدلی را برای مقابله با این پاندمی فراهم کرد.

مدیرکل همکاری های بین الملل وزارت بهداشت یادآور شد: امضای تفاهمنامه اهدا و صادرات دارو و نیز واکسن کووایران برکت به نیکاراگوئه، جلوه ای از همکاری دو کشور برای ارتقای نظام سلامت دو کشور است. بر اساس تفاهم نامه های پیشین بین دو کشور، همکاری هایی در حوزه آموزش پزشکی، دارو، تجهیزات پزشکی و تحقیقات توافق شده است و همکاری جدید در حوزه واکسن کرونا، یکی از همکاری های جدی و سطح بالا بین دو کشور است.

نیکنام گفت: نیکاراگوئه اولین کشوری است که واکسن کووایران برکت به آن وارد می شود و این نشان دهنده ارتباطات عمیق بین دو کشور است. وزارت بهداشت، توان خود را برای تکمیل موفقیت های تولید کنندگان ایرانی واکسن کرونا به کار خواهد گرفت و در کمک به همه تولید کنندگان از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهد کرد.