۰ نفر

جانشین ستاد نوروزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد؛

جریمه یک میلیون تومانی برای رانندگان واکسن نزده

۲۵ اسفند ۱۴۰۰، ۱۹:۳۴
کد خبر: 621369
جریمه یک میلیون تومانی برای رانندگان واکسن نزده

جانشین ستاد نوروزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با توجه به حضور ۱۰ میلیون زائر نوروزی در مشهد بر انجام واکسیناسیون کامل و ثبت مشخصات وسیله نقلیه در سامانه "ایران من" تاکید می‌شود و موارد ثبت نشده در هر ۲۴ ساعت ۱۰ میلیون ریال جریمه می‌شوند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، سیدجواد حسینی روز چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران، با بیان این که فعالیت ستاد نوروزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از امروز ۲۵ اسفند ماه آغاز شده و تا ۱۴ فروردین ماه سال ۱۴۰۱ ادامه دارد.

وی ادامه داد: همچنین در اماکن اقامتی افراد خدمات دهنده باید سه دز واکسن دریافت کرده باشند.

جانشین ستاد نوروزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در گروه سنی بالای ۱۸ سال تا کنون حدود ۹۷.۵ درصد دز یک و حدود ۸۶ درصد دز دوم و حدود ۳۵ درصد دز سه را تزریق کرده اند که در دز نوبت اول و دوم از میانگین کشوری جلو هستیم اما در دز سوم از سطح ملی عقبتر هستیم.

حسینی افزود: طی این مدت تعداد ۵۰ بیمارستان تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد و ۱۳۶ مرکز خدمات جامع سلامت، ۱۷ مرکز شبانه‌روزی، ۴۸ مرکز منتخب کووید۱۹ ، ۵۱ مرکز تجمیع واکسیناسیون و پنج پایگاه مراقبت مرزی در مرز دوغارون، فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد، قوچان، سرخس و درگز ، ۲۹ مرکز هاری، ۳۴ مرکز درمان سالک، ۲۱ واحد مشاوره ازدواج و آزمایش های حین ازدواج و ۳۹ مرکز تیروئید فعالیت دارند.

وی ادامه داد: در زمان سال تحویل تعداد ۳۲۰ نفر از همکارانمان در مبادی ورودی به حرم مستقر خواهند بود و در کل ایام نوروز ۴۸۰ ناظر و بازرس حوزه بهداشت بر واحدها بهداشتی تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن، استخرها و مراکز آموزشی و ورزشی و ...نظارت خواهند داشت.

وی گفت: از مجموع بیش از ۹۰۱ داروخانه فعال در ایام نوروز، ۱۲۷ داروخانه آن شبانه‌روزی هستند که ۶۸ داروخانه در مشهد و بقیه در شهرستان‌ها فعال هستند و حدود ۲۷ داروخانه دیگر به‌صورت روزانه ارائه خدمت می کنند.

جانشین ستاد نوروزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: مردم در صورت بروز مشکل از مراکز فعال در حوزه بهداشت و درمان استفاده کنند و مراجعه‌شان تنها به بیمارستان نباشد.