۰ نفر

راهی برای رفع آلرژی به بادام زمینی

۱۹ اسفند ۱۴۰۰، ۲۳:۲۵
کد خبر: 619358
راهی برای رفع آلرژی به بادام زمینی

دانشمندان یک فناوری درمانی جدید را برای مقابله با آلرژی به بادام زمینی کشف کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، یک مطالعه تازه امکان از بین بردن حساسیت به بادام زمینی را با استفاده از سوزن‌های میکروسکوپی فراهم کرده است.

دانشمندان دانشگاه میشیگان و Moonlight Therapeutics به دنبال آزمایش تکنیک چسب میکرونیدل هستند که شامل مجموعه‌ای از سوزن‌های کوچک پر از دارو در قسمت زیرین آن است.

این سوزن‌ها با فشار دادن چسب به بدن بیمار به لایه بیرونی پوست نفوذ می‌کنند و به دلیل اینکه به اعصاب نمی‌رسند، دردی ایجاد نمی‌کنند.

به گزارش العربیه، هنگامی که سوزن‌ها به طور بی ضرر با پوست تماس پیدا می‌کنند، قبل از اینکه به تدریج وارد جریان خون شود، دارو را به مایع بین بافتی بین سلول‌های پوست تزریق می‌کنند.

در طول مطالعه جدید، محققان پوششی از پودر بادام زمینی را به جای دارو در سوزن قرار دادند و هر وصله را روی پوست یک موش که به بادام زمینی حساسیت داشت به مدت پنج دقیقه یک بار در هفته قرار داده شد.

پس از ۵ هفته، موش‌ها نسبت به گروه کنترل مبتلا به آلرژی به بادام‌زمینی که درمان قدیمی را دریافت کردند، به طور قابل توجهی تحمل بیشتری نسبت به بادام‌زمینی داشتند.

جسیکا اوکونک، سرپرست این تیم تحقیق، گفت: «این مطالعه پتانسیل استفاده از میکروسوزن‌ها را برای بهبود ایمونوتراپی برای آلرژن‌ها از طریق پوست نشان می‌دهد.»

او افزود: «گزینه‌های درمان آلرژی غذایی محدود است، بنابراین انگیزه زیادی برای توسعه درمان‌های جدید وجود دارد و تماشای پیشرفت بالینی فناوری جدید هیجان‌انگیز خواهد بود».

شایان ذکر است که حساسیت به بادام زمینی می‌تواند بسیار خطرناک باشد و ممکن است باعث آسیب به سلامتی شود که منجر به مرگ می‌شود.