۰ نفر

تماس های عجیب مردم با اورژانس تهران: حال سگ و گربه مان بد است!

۷ اسفند ۱۴۰۰، ۲۲:۴۳
کد خبر: 615601
تماس های عجیب مردم با اورژانس تهران: حال سگ و گربه مان بد است!

سرپرست مرکز اورژانس تهران با بیان اینکه برخی ماموریت ها را انجام می دهیم که غیر ضروری است، گفت: با تلاش همکاران و فشار کاری زیاد و مضاعف، در روند فعالیت های اورژانس اختلال ایجاد نشده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، یحیی صالح طبری در خصوص کمبود نیروی انسانی اورژانس تهران اظهار کرد: اورژانس تهران دارای کمبود نیروی انسانی است. البته این کمبود به این معنی نیست که اورژانس دارای نیروی متخصص نیست، اما اینکه در تهران کار کند، سخت است. 

وی ادامه داد: شرایط زندگی در تهران سخت است و برای نیرویی که برای کار به تهران بیاید نیز به همین ترتیب است. 

سرپرست مرکز اورژانس تهران با بیان اینکه هزینه مسکن در تهران نسبت به سایر نقاط کشور بیشتر است، گفت: اگر فردی بخواهد به تهران بیاید و کار کند باید توانایی زندگی در تهران را داشته باشد. زمانی که نتواند با میزان حقوقش برای خود و خانواده اش خانه فراهم کند اولویتش محلی می شود که بتواند در آن جا به خانواده خود رفاه بدهد. 

صالح طبری گفت: راهکار رفع این کمبود این است که دانشگاه های بزرگ نیروی بومی تربیت کنند که بخشی از این کار انجام شده که دانشگاه ایران، شهید بهشتی و تهران پذیرفتند که دانشجوی فوریت بگیرند. تلاش ما این است که این نیروها بومی باشند و در تهران مشغول به کار شوند. 

سرپرست مرکز اورژانس تهران گفت: نکته دیگر در کمبود نیروی انسانی به تعداد ماموریت های داخل شهر تهران مربوط است. به طور متوسط هر پایگاه اورژانس به طور متوسط روزانه 15 ماموریت انجام می دهد که این تعداد ۲۳ تا ۲۵ درصد مأموریت های کل کشور است. بنابراین تکنسینی که در تهران کار می کند واقعا عاشق است. من به عنوان یک مدیر شرمنده زحمات تکنسین های اورژانس تهران هستم و دست آن ها را هم می بوسم چرا که در این شرایط سخت کاری، با تمام وجود کار می کنند. 

وی در پاسخ به این سوال که کمبود نیروی انسانی در روند عملیات های اورژانس تهران اختلال ایجاد کرده است یا خیر؟ گفت: با تلاش همکاران، فشار کاری زیاد و مضاعف، در روند اختلال ایجاد نشده است. ممکن است در بعضی اوقات رسیدن بر بالین بیمار به همین دلیل افزایش پیدا کند، اما تلاش ما بر این است که مردم از خدمات اورژانس بیشترین استفاده را بکنند. 

طبری گفت: بخشی از تعداد ماموریت ها البته به عدم فرهنگ سازی باز می گردد. اورژانس ماموریت هایی را انجام می دهد که فقط چک علائم حیاتی است، مثلا تکنسین زمانی که بر بالین بیمار اعزام می شود، بیمار اظهار می کند که احساس کرده کمی فشارش بالاست. یعنی برخی ماموریت ها را انجام می دهیم که غیر ضروری است و وقتی به بالین بیمار می رویم متوجه آن می شویم. 

وی ادامه داد: از مردم تقاضا داریم که فقط و فقط زمانی که به اورژانس نیاز دارند تماس بگیرند شاید باورتان نشود اما گاهی برای حال بد سگ و گربه با ما تماس می گیرند. این ضروری است که مردم با فرهنگ سازی رسانه ها به این پی ببرند که در مواقع ضروری با اورژانس تماس بگیرند.