۰ نفر

خواص حیرت آور سنگ نمک

۷ اسفند ۱۴۰۰، ۱۶:۴۱
کد خبر: 615514
خواص حیرت آور سنگ نمک

سنگ نمک طبیعی ترین نوع نمک است که بدون عناصر شیمیایی تشکیل می شود، خواص سنگ نمک نیز بسیار فوق العاده و بی شمار است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از نمناک؛ همانطور که قبلاً نیز اشاره شد، سنگ نمک قطعاً طبیعی ترین نوع نمک است که بدون آلودگی محیط زیست و همچنین عناصر شیمیایی تشکیل می شود. این سنگ شامل تعداد 84 عنصر از 92 عنصر کمیاب مورد نیاز بدن است که شامل کلسیم، آهن، روی، پتاسیم، منیزیم، مس و غیره می باشد. همچنین، این سنگ در داروخانه ها و مراکز دارویی در قالب پودر، مکمل قرص یا شاید مانند عصاره مایع در نوشیدنی های درمانی قابل دستیابی می باشد. در این بخش از  برخی از مزایای سلامتی سنگ نمک را بررسی می کنیم.

حاوی تعدادی ماده معدنی مفید

سنگ نمک شامل تعدادی از مواد معدنی است که برای سلامتی بهتر شما مفید هستند. در حقیقت، سنگ نمک از 84 عنصر کمیاب از مجموع 92 عنصر شناسایی شده تشکیل شده است. از جمله مواد معدنی موجود در آن، منیزیم و کلسیم در رده بالایی قرار دارند. این نوع مواد معدنی برای عملکرد های خاص اندام در بدن ضروری هستند. شما می توانید سنگ نمک را به عنوان مکمل برای افزایش سطح پایین مواد معدنی در بدن خود انتخاب کنید. همچنین، لازم به ذکر است که با کمک سنگ نمک تحریک فعالیت در بدن شدت بیشتری می یابد. با مصرف سنگ نمک، بدن عناصر کمکی دریافت می کند که با سایر مواد معدنی برای بهره مندی بیشتر از مزایا در بدن ارتباط برقرار می کنند.

تقویت متابولیسم

از سنگ نمک می توان برای تحریک متابولیسم در بدن استفاده شود. این اقدام در نهایت می تواند منجر به عملکرد بهتر بدن انسان شود. سنگ نمک همچنین ممکن است به بهبود جذب آب در بدن کمک کند، به خصوص برای کمک به عملکرد صحیح دستگاه گوارش به همراه سایر ارگان ها نیز کمک می نماید. با این روش طبیعی، مواد معدنی و همچنین مواد مغذی با ارزش به تدریج جذب می شوند. عملکرد سلول و همچنین ارتباط آن با سایر اجزا فقط در صورت جذب سطح نمک در خون امکان پذیر است. با این حال، لازم به ذکر است که سنگ نمک باید به میزان متوسط مصرف شود تا از عوارض جانبی نامطلوب خودداری شود.

تسکین برونشیت و کاهش علائم بیماری های تنفسی

به نظر می رسد که داروهای های ساخته شده از سنگ نمک که قابلیت عملکرد به عنوان یونیزر هوای طبیعی (تصفیه هوا) را دارند برای شما جالب باشد. سنگ نمک به از بین رفتن یون های مضر در هوا کمک می کنند ، در نتیجه تنفس شما راحت تر می شود. این نوع داروها ها به طور خاص اگر در سیستم تنفسی به کار گرفته شوند مانند افرادی که از برونشیت و آسم رنج می برند مفید هستند.

بهبود روحیه

مصرف سنگ نمک به بهتر شدن جریان اکسیژن کمک می کند. این امر به شما در هنگام برخورد با اختلال عاطفی فصلی (SAD) کمک کرده و موجب تقویت روحیه شما می شود.

کمک به کنترل استرس

لامپ های ساخته شده از سنگ نمک عطر خاصی را منتشر می کنند که به آرامش بدن و همچنین ذهن کمک می کند. همچنین ممکن است از این دارو برای درمان و مدیریت استرس استفاده شود.

کاربرد سنگ نمک در پیشگیری از سرطان

سنگ نمک باعث می شود سلامت گردش خون با گردش خون منظم در بدن، در نتیجه اکسیژن رسانی بهبود یابد. بنابراین، مطابق با مطالعات محققان، نمک در واقع یک عنصر اصلی برای محافظت از سرطان است. این امر بیشتر به دلیل ناتوانی سلول های سرطانی برای زنده ماندن در جو اکسیژن است.

بهبود اشتها

مصرف مقدار کمی از سنگ نمک ممکن است به تقویت هضم غذا کمک کند، در حالی که به بهبود اشتهای شما نیز کمک می کند.

بهبود عملکرد روده

سنگ نمک موجود در رژیم غذایی روزانه می تواند به تقویت عملکرد روده کمک کند. همچنین باعث کاهش اسیدیته در شیره گوارشی می شود.

بهبود آسم

سنگ نمک به کاهش التهاب در سیستم تنفسی کمک می کند. بنابراین کانال های تنفسی ، باز شده و شخص راحت تر تنفس می کند. برخی افراد اظهار داشتند که پاشیدن سنگ نمک بر روی زبان درست بعد از مصرف یک لیوان آب به همان اندازه موثر است. با این حال نکته جالب در مورد سنگ نمک این است تا زمانی که به طور مناسب و متوسط استفاده شود ، اثرات منفی نخواهد داشت.

سلامت قلب

هنگامی که سنگ نمک به همراه آب مصرف می شود به کاهش کلسترول بالا، فشار خون بالا نیز کمک می کند . همچنین ضربان قلب نامنظم را کنترل می نماید. بنابراین سنگ نمک ممکن است به جلوگیری از تصلب شرایین، سکته های قلبی و همچنین سکته های مغزی کمک کند.

دیابت

سنگ نمک ممکن است با کمک به حفظ مقدار مناسب قند بدن در کاهش نیاز انسولین مفید باشد. بنابراین سنگ نمک در صورت ابتلا به دیابت یا قرار گرفتن در معرض خطر ابتلا به آن، بخشی مهم از رژیم غذایی است.

پوکی استخوان

تقریبا 1/4 از نمکی که در بدن وجود دارد، در استخوان ها ذخیره می شود ، دقیقاً در جایی که به تقویت آنها کمک می کند. هنگامی که بدن فاقد نمک و همچنین آب باشد، سدیم از طریق استخوان ها خارج می شود که به نوبه خود در نهایت می تواند منجر به پوکی استخوان شود. بنابراین با مصرف مقدار زیادی آب و مصرف نمک متوسط می توانید از پوکی استخوان جلوگیری کنید.

تسکین اسپاسم عضلانی

پتاسیم برای کمک به عضلات و عملکرد مؤثر آنها مهم است. سنگ نمک نه تنها از مقادیر کمی پتاسیم تشکیل شده است، بلکه به بدن کمک می کند تا آن را بهتر از سایر غذاها جذب کند. در نتیجه برای جلوگیری از دردهای عضلانی، اسپاسم و گرفتگی عضلات مفید است.

درمان افسردگی

سنگ نمک در برخورد با انواع مختلف اختلالات افسردگی مؤثر است. نمک به شما کمک می کند تا از دو هورمون اساسی در بدن به نام سروتونین و ملاتونین محافظت کنید که به شما در مقابله بهتر با استرس کمک می کند. این نوع هورمون ها به شما کمک می کنند احساس خوب وآرامش بیشتری داشته باشید و همچنین راحت بخوابید.

بهداشت دندان

می توانید هنگام مسواک زدن دندان از آب نمک (نمک خشک) استفاده کنید. همچنین می توان از نمک به عنوان دهانشویه مصرف کنید. این محلول به جلوگیری از خونریزی لثه و همچنین نفس کشیدن راحت کمک می کند.

عفونت گوش

استفاده از سنگ نمک به عنوان گوش پاک کن می تواند در درمان عفونت گوش موثر باشد.

درمان آکنه

برای کاهش آکنه، در شستشوی صورت از آب نمک استفاده کنید. برای استفاده از سنگ نمک به عنوان اسکراب صورت یا بدن، کافی است نمک را با یک صابون آلی بدون عطر مخلوط کنید.

قارچ پا

پاها را به همراه محلول آب نمک خیس کنید تا تفاوت اصلی را ببینید.

پسوریازیس

محلول آب نمک را روی ناحیه پوست آسیب دیده ریخته و مالش دهید. سپس بگذارید آب نمک خشک شود.

بیماری حرکتی

برای به دست آوردن کیفیت درمانی نمک، یک کیسه نمک درست کرده و آن را دور گردن خود قرار دهید.

گلو درد

غرغره همراه با یک محلول گرم نمکی راه حل خوبی است. آب نمک را قورت ندهید. این محلول می تواند گلودرد شما را تسکین دهد.

حفظ ضریب PH بدن در تعادل

حفظ میزان ph به خوبی به حفظ تعادل اسید - باز بدن کمک می کند. سنگ نمک می تواند برای مبارزه با فلزات سنگین در بدن مفید باشد. تعدادی از این فلزات معمولاً سرب، آرسنیک، جیوه و کلسیم هستند. نمک این ظرفیت را دارد که ساختارهای مولکولی آنها را حل کند.

درمان مشکلات قاعدگی

در صورت مواجهه با گرفتگی قاعدگی، به مدت 30 دقیقه از یک محلول سنگ نمک گرم استفاده کنید. همچنین می توانید یک پارچه را به آب سنگ نمک آغشته کرده و آن را روی شکم بمالید. پارچه را روی شکم خود نگه دارید. سپس آن را به همراه حوله بپوشانید و روی آن یک بطری آب داغ قرار دهید. بعد از 30 دقیقه گرفتگی برطرف می شود.

تسکین سردرد

برای ماساژ سر و گردن از محلول نمک غلیظ استفاده کنید. برای سردردهای شدید نیز میتوان به سادگی با ترکیب 1 قاشق چای خوری سنگ نمک و 1 قاشق غذاخوری آب سرد در کمپرس سرد استفاده کنید. طبق نیاز آن را تغییر دهید.

بهبود بیماری تنفسی مزمن

آسم، سینوزیت و همچنین برونشیت همراه با استنشاق آب و نمک قابل درمان هستند. در یک قابلمه حداقل 0.7 نمک به همراه آب جوش اضافه کنید. سر را با استفاده از حوله بپوشانید و بخار آب نمک را استنشاق کنید. این کار را برای ده تا پانزده دقیقه انجام دهید. آلاینده ها احتمالاً در حدود نیم ساعت از طریق استنشاق محلول آب نمک از بدن خارج می شوند.

موارد استفاده از سنگ نمک

غرغره کردن:1/2 قاشق چای خوری نمک را در یک لیوان حاوی 800 میلی لیتر آب گرم هم بزنید تا مانند یک غرغره برای گلو درد استفاده شود.

تمیز کردن دندان ها:یک قسمت نمک را به دو قسمت جوش شیرین درست بعد از پودر کردن نمک در مخلوط کن اضافه کنید یا آن را درست قبل از مخلوط کردن روی تخته آشپزخانه با یک گوشت کوب مخلوط کنید. این ترکیب دندانها را سفید می کند، به از بین بردن پلاک کمک می کند و برای لثه ها نیز مفید است.

شستن دهان:به نسبت مساوی نمک و جوش شیرین را مانند دهانشویه مخلوط کنید. این محلول دهان را به خوبی شستشو می کند و بوی بد دهان را نیز از بین می برد.

حمام چشم ها :1/2 قاشق چایخوری نمک را در ظرف پر از آب مخلوط کنید و از این محلول برای استحمام چشمان خسته خود استفاده کنید.

کاهش پف چشم:یک قاشق چایخوری نمک را در ظرف حاوی آب داغ مخلوط کنید . پدهای آغشته به این محلول را روی نواحی پف کرده بمالید.

تسکین پاهای خسته:پاهای دردناک را در آب گرم که چند گرم نمک به آن اضافه شده است خیس کنید. سپس در آب خنک بشویید.

تسکین نیش زنبور عسل:در صورت مشکل، فوراً محل را خیس کرده و با نمک برای تسکین درد بپوشانید.

درمان نیش پشه:توسط آب نمک موضع را خیس کنید، سپس از مخلوط جوش شیرین و نمک استفاده کنید.

درمان آلرژی پیچک سمی:خیساندن موضع آسیب دیده با آب نمکی گرم باعث تسریع در پایان سوزش پیچک سمی می شود.

رفع خستگی :حدود 10 دقیقه در وان آب که چند مشت نمک به آن اضافه کرده اید بمانید تا بدن خستگی رفع شده و آرامش پیدا کنید.

از بین بردن پوست خشک:بعد از استحمام و در حالی که هنوز مرطوب هستید از نمک خشک روی بدن استفاده کنید. این ماده ذرات مرده پوست را از بین می برد و گردش خون را نیز تسهیل می کند.

استفاده برای صورت:برای تحریک پوست صورت، مقادیر مساوی نمک و روغن زیتون را با هم مخلوط کنید و با مالیدن های طولانی به سمت بالا و داخل، صورت و گلو را به آرامی ماساژ دهید. مخلوط را بعد از 5 دقیقه از روی پوست پاک کرده و صورت خود را بشوئید.

از بین بردن خالکوبی:به نام سلبراسیون، این روش به مالیدن نمک در اطراف خال کوبی و چندین روش درمانی دیگر نیاز دارد. استراحت در بین جلسات لازم است، اما هیچ زخمی وجود ندارد.

نسخه های فوق العاده درمانی زیبایی برگرفته از خواص سنگ نمک

مصرف سنگ نمک به همراه آب لیمو ممکن است در از بین بردن کرم معده و همچنین کنترل استفراغ کمک کند. علاوه بر این، آنفولانزا را تسکین می دهد.

این ماده برای افرادی که با مشکلات تنفسی و همچنین سینوس مقابله می کنند مفید است. غرغره کردن همراه با سنگ نمک به کاهش درد گلو، تورم گلو، سرفه خشک و همچنین لوزه ها کمک می کند.

حل کردن سنگ نمک در آب برای تهیه آب نمک است که اغلب به صورت بخار برای بیمارانی که مبتلا به آسم ، برونشیت یا ناراحتی های گوش استفاده می شود.

داشتن آب نمک ساخته شده از سنگ نمک با یک لیوان آب چشمه می تواند ورم مفاصل، روماتیسم، سنگ کلیه و مثانه را تسکین دهد. قرص ساخته شده از این آب نمک ممکن است برای مقابله با زخم ها، آکنه یا درد به دلیل نقرس یا حتی ورم مفاصل استفاده شود.

سنگ نمک را می توان به عنوان سفید کننده دندان یا حتی خوشبو کننده دهان استفاده کرد. غرغره کردن همراه با نمک سنگ باعث تسکین گلودرد می شود.

می توان از آن به عنوان حمام یا نمک بدن استفاده کرد. شما می توانید یک قاشق غذاخوری از این نمک را درون آب حمام خود مخلوط کنید تا یک حمام آرامش بخش داشته باشد. استحمام در آب سنگ نمک، احتباس آب را حفظ می کند، عضلات درد را آرام می کند، آرامش خواب را کنترل می کند، بدن را سم زدایی می کند و فشار خون شما را کاهش می دهد. علاوه بر این، به کاهش استرس و دردهای بدن کمک می کند.

یکی از شگفت انگیزترین مزایای سنگ نمک، غلبه بر گرفتگی عضلات است. افرادی که گرفتگی عضله دارند، ممکن است یک قاشق سنگ نمک را در آب مخلوط کرده و آن را روی عضلات بمالند تا در عرض چند دقیقه تسکین یابد.

خواص سنگ نمک

سنگ نمک با تهیه کلیه عناصر ضروری، سیستم ایمنی بدن را به میزان قابل توجهی تقویت می کند. علاوه بر این، سیستم تنفسی، گردش خون و همچنین سیستم عصبی را تا حد قابل توجهی بهبود می بخشد.

برای حفظ جریان آب شیرین و گوارش به خوبی کار می کند. برای تهیه یک نوشیدنی با طراوت می توانید یک گل نمک سنگ به همراه چند برگ نعنا خرد شده در عصرانه خود قرار دهید.

تجمع سلول های مرده پوست باعث ایجاد ظاهری زبر، کسل کننده و همچنین پیر شدن پوست می شود. سنگ نمک سلول های مرده پوست را از بین می برد و همچنین از لایه طبیعی پوست محافظت می کند، بنابراین پوستی جوان و درخشان ایجاد می کند.

علاوه بر این باعث تقویت بافت پوست و طراوت پوست شما می شود، بنابراین موجب رجوان تر و محکم تر شدن پوست می شود. ماساژ پوست با استفاده از اسکراب نمکی و لایه برداری پوست، باعث تمیز کردن و جوان سازی آن می شود و سلول های مرده پوستی را از بین می برد که باعث رفع لکه های پوست می شوند.

با داشتن مواد معدنی فراوان، نمک سنگ می تواند به عنوان یک ماده پاک کننده بدن مانند یک جایگزین ایده آل از محصولات استاندارد ساخته شده در خانه شما استفاده شود.

این نمک ویژگی های عالی نظافت را دارد. دانه های نمکی می توانند منافذ پوست را بسیار بهتر از هر نوع صابون یا حتی تمیز کننده پاک کنند که منجر به تنفس راحت پوست می شوند . شما می توانید یک قاشق غذاخوری سنگ نمک را به پاک کننده صورت اضافه کنید و یا صورت خود را با آن شستشو دهید تا پوستی درخشان به دست آید.

خیساندن بدن در آب نمک باعث می شود مواد معدنی و مواد مغذی موجود در نمک از طریق یون ها به سلول های شما ارسال شوند تا جذب آنها توسط بدن تسهیل شود. این اقدام با افزایش گردش خون باعث بهبود ظاهر در پوست می شود.

از آنجا که تأثیر خشک کنندگی روی پوست ندارد، می توانید از آن به عنوان مرطوب کننده پا، اسکراب پا یا شاید یک اسکراب دست استفاده کنید.

سنگ نمک در از بین بردن زردی زیر ناخن های شما مفید است، بنابراین باعث می شود تا آنها شکوه و درخشش زیادی داشته باشند.

مصرف مرتب سنگ نمک همراه با آب لیمو و همچنین زنجبیل در هر وقت از صبح و عصر ، در درمان تورم پوست کمک می کند.

سنگ نمک به دلیل خاصیت پاک کنندگی عالی برای از بین بردن سلول های مرده پوست و همچنین گرد و غبار از موها بدون اینکه چربی طبیعی آن را از بین ببرد به خوبی عمل می کند. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که یک فنجان نمک را درون شامپوی خود ترکیب کنید. موها را با این مخلوط بشویید و سپس با آب سرد آبکشی کنید تا مواد باقیمانده از بین بروند.

یک مقدار سنگ نمک به همراه 1 قاشق چایخوری پودر خشک شده آملا (انگور فرنگی هند) می تواند باعث کاهش بیماری صبحگاهی، حالت تهوع و اسیدیته در دوران بارداری شود.

سنگ نمک کوچک همراه با یک لیوان لیموناد نوشیدنی مناسبی برای حفظ هیدراتاسیون ایده آل در طول تابستان است.

خیساندن در وان آب اضافه شده به همراه نمک سنگ به خوبی در کاهش درد بدن، اسپاسم عضلانی، سرگیجه و خستگی و همچنین در کاهش درد آرتروز عمل می کند. تهویه و همچنین کمپرس گرم به همراه آب و سنگ نمک برای کاهش دردهای موضعی و درد فوق العاده است.

اسکراب ساخته شده از سنگ نمک به خوبی برای لایه برداری، جوانسازی پوست، بهبود گردش خون به پوست کمک می کند تا از شر سموم راحت تر خلاص شود.

مصرف یک گل سنگ نمک به همراه نصف اینچ زنجبیل تازه و آب لیمو گرفته شده درست قبل از غذا اشتها و گوارش را تقویت می کند.

نحوه انتخاب سنگ نمک

سنگ نمک واقعا نمکی دانه دار و غلیظ است. بهتر است سنگ نمک تمیز را از فروشگاه معروف خریداری کنید زیرا ناخالصی های موجود در سنگ نمک معمولاً غیرقابل خوردن هستند.

از آنجا که شوری کمتری دارد، باید از این نوع نمک استفاده بیشتری کرد تا همان سطح طعم و رایحه نمک دریایی را بدست آورد. بنابراین، هزینه تهیه آن بالاتر است و قیمت آن تقریباً 4 برابر بیشتر از نمک سفره معمولی است. همچنین مقدار مورد نیاز آن بیشتر می باشد ، به همین دلیل استفاده مداوم از آن مقرون به صرفه نیست.