۰ نفر

اختلال در عملکرد این غده کنترل ادرار را مشکل می کند!

۷ اسفند ۱۴۰۰، ۱۳:۳۳
کد خبر: 615378
اختلال در عملکرد این غده کنترل ادرار را مشکل می کند!

فیزیو تراپیست گفت:یکی از اجزاء مهم در ایجاد کنترل ادرار پروستات است.زمانی که این جزء مهم آسیب می‌بیند،طبیعتا کنترل ادرار با مشکل مواجه می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس؛ غزل خراجی،فیزیوتراپیست بیان درباره «فعالیت غده پروستات و عوارض اختلال در فعالیت آن»، بیان داشت:شیوع سرطان پروستات در ایران روندی افزایشی دارد.به دنبال شیوع زیاد این سرطان عوارض ناشی از درمان‌های تهاجمی این بیماری نیز روز به روز بیشتر می‌شود.

وی ادامه داد: از جمله عوارض اجتناب ناپذیر این درمان‌های تهاجمی،بی اختیاری ادراری و اختلال در روابط جنسی به علت مشکل در نعوظ و انزال است.

این فیزیوتراپیست ابراز داشت: لازم به ذکر است یکی از اجزاء مهم در ایجاد کنترل ادرار پروستات است.زمانی که این جزء مهم آسیب می‌بیند،طبیعتا کنترل ادرار با مشکل مواجه می‌شود.  

خراجی ابراز کرد:جز مهم دیگر در کنترل ادرار، عضلات کف لگن هستند که علاوه بر کنترل ادرار وظیفه کنترل دفع مدفوع و فعالیت جنسی را نیز بر عهده دارند.

وی متذکر شد:خوشبختانه در اکثر مواقع در درمان‌های تهاجمی سرطان پروستات، این عضلات دستخوش تغییرات کمی می‌شوند و هنوز هم می‌توان به نقش آنها در کنترل ادرار و فعالیت جنسی امیدوار بود.

این فیزیوتراپیست متذکر شد: فیزیوتراپی کف لگن که یکی از حوزه‌های مهم در سلامت سیستم ادراری،مدفوع و جنسی است می‌تواند به افرادی که پس از جراحی پروستات، شیمی درمانی و  رادیوتراپی به میزان زیادی کیفیت زندگی آنها مختل شده است کمک کند و زندگی اجتماعی فرد را که به دلیل مشکلات ادراری،مدفوعی و جنسی تحت تاثیر قرار گرفته است به او باز گرداند.