۰ نفر

نقشه کرونایی این شهر دوباره زرد شد

۷ اسفند ۱۴۰۰، ۱۱:۵۷
کد خبر: 615330
 نقشه کرونایی این شهر دوباره زرد شد

براساس اعلام دانشگاه علوم‌پزشکی گلستان آمار بستری‌های کرونایی در استان به ۴۶۲ نفر رسیده است که از این تعداد ۸۷ نفر در بخش های ویژه تحت درمان هستند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا؛ آمار مبتلایان کرونا در هفتمین روز از اسفند ماه ۱۴۰۰ در استان گلستان روند کاهشی به خود گرفته و میزان بستری‌ها نسبت به روزهای گذشته کاهش یافته است. در حال حاضر ۴۶۲ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی گلستان بستری هستند که از این تعداد ۸۷ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان قرار دارند و ۳۸ نیز به دلیل وخامت حال برای استفاده بهتر به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند.

در حال حاضر شهرستان های بندرگز، بندرترکمن، گمیشان، مینودشت و گالیکش در شرایط قرمز کرونایی و شهرهای گرگان، گنبدکاووس، آزادشهر، آق قلا، علی آبادکتول، کردکوی و کلاله در شرایط نارنجی کرونایی قرار دارند، همچنین مراوه‌تپه و رامیان دو شهر با وضعیت زرد کرونایی در استان گلستان هستند.

با وجود آنکه آمار کرونا در گلستان کاهشی است اما این مسئله نباید به معنای عادی شدن شرایط تلقی شود چراکه در آستانه سال نو و افزایش مراکز تجمعی، شلوغی بازارها و افزایش سفرهای نوروزی کماکان جای نگرانی وجود دارد.

با وجود آنکه واکسیناسیون در ایمنی دسته جمعی، ایمنی‌زایی بیشتر و کاهش فوتی‌های کرونایی اثرگذار است و حتی براساس آمارها، میزان مرگ‌ومیر و بستری های کرونایی در افراد واکسینه شده با کاهش همراه بوده است اما استقبال مردم گلستان از دوز سموم واکسن رضایتبخش نیست.

همانطور که استقبال گلستانی‌ها از دوز اول و دوم واکسن کرونا مطلوب بوده از همه افراد انتظار می‌رود که هر سه دوز واکسن کرونا را برای حفظ سلامت خود و دیگران تزریق کنند، متاسفانه مراکز فعال واکسیناسیون برخلاف مرحله اول و دوم به علت استقبال ضعیف مردم خلوت است و چندان طرفداری ندارد.

همه افراد در شرایط فعلی برای ایمنی از ویروس منحوس کرونا باید خودمراقبتی و رعایت بهداشت فردی و تکمیل روند واکسیناسیون را سرلوحه کار خود قرار دهند. به طور قطع حضور مردم در تجمع‌ها و مراکز خرید شلوغ و پُرتردد در آستانه سال نو یکی از مهم‌ترین عوامل تهدیدکننده سلامت مردم به شمار می رود و مسئولان بهداشتی و درمانی خواهان توجه و رعایت جدی‌تر شیوه‌نامه‌های بهداشتی از سوی مردم هستند.

به گفته کارشناسان بهداشتی؛ بیشترین علت افزایش انتقال و شیوع کرونا، حضور افراد در تجمعات به ویژه دورهمی‌های خانوادگی و مراکز شلوغ و پرتردد است و از مردم انتظار می رود تا با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز از حضور و تجمع در مراکز خرید و مناطق پرتردد و شلوغ پرهیز کنند و برای ایمنی بیشتر چرخه واکسیناسیون خود را تکمیل کنند.