۰ نفر

عوارض خوابیدن با موی باز

۴ اسفند ۱۴۰۰، ۱۷:۱۸
کد خبر: 614613
عوارض خوابیدن با موی باز

خوابیدن با موهای باز یا بسته در سلامت موی شما بسیار موثر است بنابراین بهترین حالت مو در خواب برای مراقبت موهایتان را بدانید.

به گزارش اقتصادانلاین به نقل از نمناک؛مو تاثیر بسیار زیادی در زیبایی دارد بنابراین مراقبت از مو باید یکی از ملزومات زندگی روزمره هر فردی باشد و نباید نسبت به آن بی توجه ماند. برای مراقبت از مو توصیه می شود هنگام شب و زمان خواب موهایتان را ببندید، خوابیدن با موی باز عوارضی چون ضعیف شدن و ریزش موها را در پی دارد.

در این بخش از سلامت پوست و موی شما را با عوارض خوابیدن با موی باز آشنا کرده و به شما می گوییم چگونه موهایتان را در زمان خواب ببندید تا آسیب نبیند.

ژولیدگی مو

هنگامی که با موهای باز می خوابید با چرخاندن سر، موهای شما گره می خورد. این اتفاق به دلیل اصطکاک موها با بالش روی می دهد و نه تنها باعث می شود با موهای نامرتب از خواب بیدار شوید، بلکه این آسیب مکرر ممکن است در نهایت تارهای مو را ضعیف کند.

بروز آکنه

اگر پوستی حساس و مستعد آکنه دارید، بهتر است هنگام خواب موها را جمع کنید تا روی صورت نریزد. محصولات حالت دهنده و نرم کننده که روی موها وجود دارند ممکن است شب ها روی پوست قرار گرفته و منافذ پوست را مسدود کنند و این به نوبه خود، ممکن است منجر به بروز جوش و تحریک پوست شود.

اختلال رشد مو

وقتی حین خواب موهایتان گره می خورد ، به این معنی است که کوتیکول آن بلند شده و همین بلند شدن کوتیکول ها منجر به آسیب مو و در نهایت اختلال رشد مو می شود پس بهتر است برای داشتن موهای سالم هر از چند گاهی آنها را کوتاه کنید اما اگر آرزوی داشتن موهای بلند را دارید ، مطمئن شوید که هنگام خواب از آنها محافظت می کنید.

کاهش کیفیت خواب

خوابیدن با موی باز باعث بدخواب شدن تان هم می شود زیرا ممکن است وقتی خواب هستید، موهایتان به صورت تان مالیده و مزاحم خواب تان شود پس قبل از خواب آن ها را به آرامی شانه بزنید و شل ببافید.

وز شدن موها

شاید فکر کنید همه مدل های مو را برای جلوگیری از وز شدن مو امتحان کرده اید ، اما چیزی به اندازه باز گذاشتن مو هنگام خواب باعث از بین رفتن رطوبت مو نمی شود. وقتی در خواب غلت می زنید احتمال دارد موهایتان در هم گره خورد. این اتفاق به دلیل سایشی رخ می دهد که هنگام مالیده شدن مو ها به روبالشی ایجاد می شود.

همچنین بالش ممکن است باعث وز شدن موها شود زیرا هرچه اصطکاک بیشتری با موها ایجاد کند، رطوبت بیشتری از آن تبخیر می شود و دچار خشکی و وزی ضعیف شدن بیشتر موهایتان می شود.

موخوره

موخوره، می تواند نشان دهنده مراقبت و نگهداری از موها به روش نامناسب و نامرتب باشد. اگر قبل از خواب موهایتان را نمی بندید، ممکن است همه چرخش های شبانه سر به موهای شما آسیب برساند و باعث شکستگی و موخوره شود.

بهترین حالت مو برای خواب

بهتر است در زمان خواب موی خود را باز نگذارید و موهایتان را ببندید البته خوابیدن با موی دم اسبی فکر خوبی نیست و ممکن است به موهایتان صدمه بزند، پس موهایتان را دم اسبی نبندید. بهترین حالت مو در خواب این است که موهایتان را به روش زیر ببندید:

    برای حفظ سلامت و رطوبت موها در زمان خواب موهایتان را با یک دستمال سر یا روسری ابریشمی یا ساتن ببندید.

    برای بستن موهای خود هرگز از کش موی الاستیک استفاده نکنید زیرا باعث ایجاد شکستگی و بدحالتی در مو می گردد و ریزش مو را نیز به همراه خواهد داشت.به جای کش های پلاستیکی، با یک کش اسکرانچی موهایتان را گوجه کنید.

    قبل از خواب موهایتان را ببافید. با این کار هم شب ها موهایتان را از صورت تان دور نگه می دارید و هم موهایتان فری طبیعی پیدا می کند. اما از بافتن موهای خود هنگام خیس بودنشان اجتناب کنید. موهایتان را خیلی محکم نبافید چون با این کار موهایتان می شکند.