۰ نفر

چه مدت بعد از بهبودی از کرونا دوز سوم بزنیم؟

۴ اسفند ۱۴۰۰، ۱۳:۴۷
کد خبر: 614527
چه مدت بعد از بهبودی از کرونا دوز سوم بزنیم؟

رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: افراد مبتلا به نوع خفیف کرونا اومیکرون، چهار هفته پس از بهبودی و در صورت ابتلا به نوع شدید بیماری، پس از ۶ هفته یا بیشتر می‌توانند واکسن خود را تزریق کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا؛ سیدمحمد علوی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: ابتلا به هر سوش دلتا یا اومیکرون، همان کرونا بوده و مبتلایان باید در دوره بیماری و تا زمان معینی پس از بهبودی، از تزریق واکسن خودداری کنند.

وی بیان کرد: در صورت داشتن علایم خفیف بیماری ممکن است که با تزریق واکسن، علایم بالینی تشدید شود.

رییس مرکز بهداشت خوزستان در خصوص دوره واگیری اُمیکرون گفت: معمولا ۲ روز پیش از بروز علایم، قدرت انتقال بیماری وجود دارد همچنین اوج واگیری تا سه روز پس از نمایان شدن علایم است.

وی ادامه داد: پنج روز پس از آغاز علایم بیماری، حتی اگر ویروس در ترشحات بدن وجود داشته باشد دیگر قابلیت انتقال به دیگری را ندارد بنابراین دوره قرنطینه پنج روز است؛ البته این پنج روز شامل افراد دارای علایم خفیف و بدون علامت بوده و دوره واگیری در افراد دارای علامت متفاوت است.

علوی گفت: در صورت گذشت پنج روز از بروز علایم و ادامه تب و سرفه، همچنان قدرت انتقال بیماری وجود دارد اما ۲۴ ساعت پس از قطع تب و علایم شدید، این ویروس قابلیت سرایت به افراد دیگر را نداشته و فرد می‌تواند در محل کار حضور پیدا کند.

وی افزود: افرادی که پس از پنج روز (گذشت دوره قرنطینه)، قصد حضور در محل کار و خانواده را دارند، ضمن استفاده از ماسک باید شیوه نامه‌های بهداشتی را بیش از پیش رعایت کنند.

هم اکنون ۱۴ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، پنج شهرستان نارنجی و هشت شهرستان زرد کرونایی هستند.