۰ نفر

تاثیر داروی آسترازنکا بر روی نوعی از سرطان

۴ اسفند ۱۴۰۰، ۱۱:۰۲
کد خبر: 614399
تاثیر داروی آسترازنکا بر روی نوعی از سرطان

شرکت انگلیسی - سوئدی استرازنکا اعلام کرد که داده های به دست آمده از مراحل پایانی کارآزمایی داروی تولید شده در این شرکت علیه نوعی از سرطان سینه نشان داده که افراد مصرف کننده این دارو می توانند عمر طولانی تری داشته باشند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا؛ پایگاه خبرهای تجاری "کوینت بلومبرگ" هند، داروی موسوم به اینهرتو (enhertu) تولید مشترک آسترازنکا و شرکت ژاپنی "داییچی سانکیو" است، می تواند شانس بقا در بیمارانی که سطح پایین پروتئین موسوم به HER۲ را دارند و تومورهای سرطانی در دیگر نقاط بدنشان نیز پخش شده است؛ را افزایش دهد.

براساس این گزارش، معاون مدیر بخش پژوهش سرطان شرکت آسترازنکا اعلام کرد که این شرکت بعد از ۱۸ ماه از ساخت داروی سرطان سینه می تواند ادعا کند که نتایج به دست آمده از این تحقیقات می تواند شیوه های دسته بندی و درمان این نوع سرطان را تغییر دهد.

وی با اعلام اینکه مطالعه داروی شرکت آسترازنکا بر روی زنانی متمرکز بوده است که سه تا چهار گزینه درمانی دیگر از جمله شیمی درمانی پس از پیشرفت هرمون درمانی نیز پیش رو داشته اند، گفت: از آنجایی که همه سلول‌های سینه دارای پروتئین HER۲ هستند که کنترل چگونگی رشد و تقسیم سلول‌ها را در دست دارند. هنگامی که بافت سینه این پروتئین را بیش از اندازه تولید کند، سلول‌ها سریع‌تر تکثیر می‌شوند و رشد کنترل نشده آنها ممکن است منجر به ایجاد تومور شود.

این مقام شرکت آسترازنکا همچنین با اعلام اینکه این دارو در واقع آنتی‌بادی‌های مهندسی‌شده‌ای است که به تومورهای دارنده پروتئین HER۲ حمله می‌کند و آنها را از بین می‌برد، اظهار داشت: با این وجود این درمان بهبود قابل توجهی در بقا بدون پیشرفت بیماری در بیمار ایجاد می کند، یعنی اینکه بیمار می‌تواند بدون وخیم‌تر شدن بیماری مدت زمان بیشتری به زندگی ادامه دهد.

طبق این گزارش، بعد از اعلام نتیجه این تحقیق بود که سهام شرکت آسترازنکا در معاملات صبح سه شنبه توکیو تا ۱۱ درصد افزایش یافت و در واقع این بزرگترین رشد روزانه از ۱۹ مارس ۲۰۲۰ به این سو برای این شرکت بود، در حالی که سهام این شرکت دیروز دوشنبه در لندن نیز ۴ درصد رشد داشته است.

هیدمارو یاماگوچی، تحلیلگر مراقبت های بهداشتی در شرکت سی تی گروپ نیز امروز در یادداشتی به مشتریان، این دستاورد مشترک شرکت آسترازنکا و شرکت ژاپنی "داییچی سانکیو" را یک پیشرفت بزرگ در حوزه درمان سرطان در جهان توصیف کرد.

این گزارش پیش بینی کرد که این دارو بتواند جایگزین خوبی برای شیمی درمانی باشد.