۰ نفر

تغییراتی که داروی ضد بارداری ایجاد می کند!

۳ اسفند ۱۴۰۰، ۱۰:۵۵
کد خبر: 613943
تغییراتی که داروی ضد بارداری ایجاد می کند!

بسیاری از خانم ها از قرص ضد بارداری برای جلوگیری از حاملگی استفاده میکنند اما سوالی که آن ها را نگران می کند، تاثیر این قرص بر تغییر سایز سینه است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از نمناک؛ داروها عوارض جانبی مخصوص به خودشان را دارند و داروی جلوگیری از بارداری هم از این قاعده مستثنا نیست. دو دسته بندی کلی برای قرص های ضد بارداری وجود دارد. قرص های ترکیبی یا قرص هایی که فقط حاوی پروژستین هستند.

قرص های ترکیبی حاوی هورمون های استروژن و پروژسترون می‌ باشند که از تخمک‌گذاری جلوگیری می کنند. قرص هایی که فقط پروژستین دارند، هیچ استروژنی را شامل نمی‌ شوند و از تخمک‌گذاری جلوگیری نمی کنند و در نتیجه فرآیند تخمک گذاری از طریق ضخیم کردن دیواره رحم کند و تدریجی می شود و همین باعث می شود که اسپرم به تخمک نرسد‌ و دیواره رحم هم به گونه‌ ای عمل می‌ کند که از بارور شدن تخمک و چسبیدن به اسپرم جلوگیری می کند.

زمانی که هر کدام از این قرص‌ ها استفاده شود، تغییرات هورمونی باعث ایجاد عوارض جانبی مختلفی از جمله نفخ و ورم، تغییر حالات روحی، حالت تهوع، لکه بینی و غیره می‌ شوند.

اگر به تازگی از این قرص‌ ها استفاده کرده باشید، احتمالا متوجه شده اید که لباس زیرهایتان اندازه تان نیست، بله این دو مورد با یکدیگر ارتباط مستقیم دارد و چنانچه در این بخش از میخوانید، مصرف قرص ضد بارداری باعث افزایش سایز سینه می شود.

دلیل افزایش و تغییر سایز سینه با قرص ضد بارداری

تغییر در سایز سینه مخصوصاً افزایش سایز آن جزء عوارض جانبی قرص های ضد بارداری از نوع ترکیبی است‌. در واقع هورمون ها در این قرص ها که شامل استروژن و پروژسترون می‌ شوند، از طرق مختلفی روی بدن تاثیر می گذارند و هر دو هورمون باعث توزیع چربی در بدن می‌ شوند که مخصوصاً در نواحی سینه و باسن بیشتر است.

استروژن همچنین باعث نگه داشتن آب در بدن می‌ شود که ورم را در کل بدن به خاطر تجمع آب ایجاد می‌ کند و ممکن است اثرات آن شامل افزایش سایز سینه هم باشد؛ البته گاهی اوقات ورم سینه همراه با سوزش در افراد اتفاق می افتد و شاید بعضی از آن ها بخواهند که یک سایز بزرگتر برای لباس زیر خود را پیدا کنند.

راه حل چیست؟

اگر نخواهیم که سینه‌ها تغییر سایز بدهند، باید چه کار کنیم؟ خبر خوب اینجا است که انواع دیگری از قرص های ضد بارداری هستند که سایز سینه را تغییر نمی دهند. در واقع همان ‌طور که گفتیم، در صورتی سایز سینه ها تغییر می کند که شما از انواع قرص های ترکیبی استفاده کنید اما قرص هایی که فقط حاوی پروژسترون هستند، سایز سینه را تغییر نمی‌ دهند.