۰ نفر

بررسی نمودار کرونا از اسفند ۹۸ تا اکنون

۱ اسفند ۱۴۰۰، ۱۴:۰۳
کد خبر: 612899
بررسی نمودار کرونا از اسفند ۹۸ تا اکنون

نمودارهای وزارت بهداشت از روند ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در کشور نشان می‌دهد که هر وقت دچار عادی‌انگاری شده‌ایم، آمار کرونا صعودی شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، با شیوع سویه اومیکرون در کشور و ورود به پیک ششم، یکبار دیگر آمار کرونا صعودی شد تا نشان دهد که هر وقت دچار عادی انگاری در رعایت پروتکل‌های بهداشتی شدیم، کرونا چهره هجومی می‌گیرد.

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، با عنوان این مطلب که در سویه جدید اومیکرون هنوز به پیک اول یعنی اوج بستری‌های سرپایی نرسیده‌ایم، گفت: به زودی این پیک فرا می‌رسد.

کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی، باعث شده تعداد شهرهای قرمز در کشور از ۲۴۷ به ۳۳۷ شهر افزایش یابد.

بررسی نمودار کرونا از اسفند ۹۸ تا اکنون

بر همین اساس، ۶۴ شهر نارنجی و ۴۷ شهر در وضعیت زرد قرار دارند و شهر آبی هم نداریم.

بر اساس گزارش وزارت بهداشت، نمودار کرونا از بیماران سرپایی، از ابتدای شکل‌گیری اپیدمی کووید ۱۹ در کشور، با فراز و فرودهای زیادی همراه بوده است.

بررسی نمودار کرونا از اسفند ۹۸ تا اکنون

این در حالی است که تا یک ماه قبل، رنگ قرمز از نقشه کرونایی کشور پاک شده بود و تقریباً همه جای کشور در وضعیت عادی قرار داشت.

بر اساس نمودار وزارت بهداشت، از ابتدای شکل‌گیری اپیدمی کرونا در کشور تا پایان بهمن ۱۴۰۰، روند بستری‌ها و فوتی‌ها در زمان‌های مختلف دچار نوسانات شدیدی شده است که عوامل مختلفی می‌تواند تأثیرگذار باشد.

بنا بر اعلام وزارت بهداشت، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۹۲۵ هزار و ۴۸۵ نفر رسید و مجموع جان باختگان نیز به ۱۳۴ هزار و ۷۹۸ نفر رسید.

تا کنون ۶ میلیون و ۴۵۸ هزار و ۶۲۹ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

۴ هزار و ۱۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۴۶ میلیون و ۵۴۰ هزار و ۱۵۰ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.