۰ نفر

انگلیس دومین دوز یادآور واکسن کرونا را بررسی کرد

۱ اسفند ۱۴۰۰، ۱۱:۵۳
کد خبر: 612725
انگلیس دومین دوز یادآور واکسن کرونا را بررسی کرد

متخصصان انگلیسی می گویند: پیش بینی می شود که تزریق دومین دُز یادآور واکسن کووید-۱۹ برای آسیب پذیرترین گروه ها و مبتلایان به نقص ایمنی در این کشور انجام شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، روزنامه "ایندیپندنت" در گزارشی اعلام کرد: انتظار می‌رود که پیشنهاد تزریق دومین دُز یادآور واکسن کووید-۱۹ برای گروه‌های آسیب‌پذیر در انگلیس طی هفته‌های آینده ارائه شود.

به گفته یک منبع دولت انگلیس، کمیته مشترک واکسیناسیون و ایمن سازی (JCVI) پیش از این در این رابطه تصمیم گرفته است، اما جزئیات کامل توصیه این کمیته هنوز به وزرا منتقل نشده است.

از اواخر سال گذشته میلادی، کمیته مشترک واکسیناسیون و ایمن سازی انگلیس «زمان‌بندی و ارزش» تزریق دُز دوم یادآور واکسن کووید-۱۹ را برای افراد دارای نقص ایمنی بررسی می‌کند چرا که شواهد فزاینده‌ای وجود دارد و نشان می‌دهد مصونیت ناشی از اولین دُز یادآور طی چند ماه برای جمعیت عمومی کاهش می‌یابد.

این منبع دولتی گفت که آغاز توزیع دُز دوم یادآور برای این گروه ها بسته به زمانی که دوره واکسیناسیون خود را شروع کرده اند تا تابستان ادامه خواهد داشت. تخمین زده می شود که ۵۰۰ هزار نفر در انگلیس دارای نقص ایمنی هستند.