۰ نفر

وزیر بهداشت؛

۱۲ درصد تخت های بیمارستانی در اختیار بیماران کروناست

۳۰ بهمن ۱۴۰۰، ۱۵:۵۴
کد خبر: 612467
۱۲ درصد تخت های بیمارستانی در اختیار بیماران کروناست

وزیر بهداشت گفت: ۱۲ درصد تخت‌های بیمارستانی و ۲۳ درصد تخت های ویژه بیمارستان‌های کشور در اختیار بیماران کرونایی است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از صدا و سیما، ۱۲ درصد تخت‌های بیمارستانی در اختیار بیماران کروناستبه  بهرام عین‌اللهی در حاشیه عیادت از حضرات آیات علوی گرگانی و ری‌شهری در یکی از بیمارستان‌های تهران، با اشاره به سالگرد ورود کرونا به کشور افزود: هر موج جدید کرونا سه موج ایجاد می‌کند؛ نخستین موج مربوط به مراجعات سرپایی، دومین موج مربوط به بستری‌ها و سومین موج مربوط به فوتی‌هاست.

وی ادامه داد: در سویه جدید اومیکرون، هنوز به موج اول یعنی اوج بستری‌های سرپایی نرسیده‌ایم، ولی به زودی این موج فرا می‌رسد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به فداکاری‌های کادر بهداشت و درمان در دو سال گذشته، گفت: از سال ۹۸ تاکنون فراز و نشیب‌های زیادی داشته‌ایم و کادر بهداشت و درمان در این مدت امتحان بسیار خوبی داده و ایثارگری و فداکاری خود را ثابت کرده است.

عین‌اللهی افزود: ما در این دو ساله تجربه‌های خیلی خوبی کسب کردیم و از نظر علمی امروز در قلّه مسائل علمی کرونا از نظر شناخت و مقابله با این ویروس هستیم.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین توفیقات ما این است که خوشبختانه توانسته‌ایم واکسن در داخل تولید کنیم که رهبر معظم انقلاب نیز در مراسم ۲۹ بهمن و دیدار مجازی با مردم تبریز به این دستاورد اشاره کردند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اکنون شش شرکت تولید واکسن فعالیت دارند و قادریم انواع مختلف واکسن را در کشور تولید کنیم، در مقایسه به آمار دنیا و حتی کشور‌های پیشرفته، آمار واکسیناسیون در ایران خوب است و خیلی از کشور‌ها هنوز به این میزان از واکسیناسیون نرسیده‌اند.

مشکلات را پشت سر گذاشتیم

عین‌اللهی افزود: در ابتدای ورود ویروس کرونا به کشور مشکلات زیادی داشتیم، ولی امروزه اتاق‌های مراقبت ویژه بسیار مجهزی داریم، انواع و اقسام دستگاه‌های اکسیژن ساز و دستگاه‌های کمک تنفسی (ونتیلاتور) در اختیار داریم و به روش‌های پیشرفته رفع مشکلات تنفسی بیماران مسلط هستیم.

وی ادامه داد: از نظر دارویی نیز کمیته علمی به وحدت نظر رسیده‌است و خوشبختانه بعد از دو سال دارو‌های مؤثر کرونا را در اختیار داریم و می‌دانیم برای هر بیماری چه نوع دارویی استفاده کنیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در همین موج ششم شاهدیم که به وضع بیماران مراجعه کننده در بخش‌های مختلف با یک وحدت عمل و برنامه مشخصی رسیدگی می‌شود.

عین‌اللهی افزود: تاکنون ۹۱ درصد از مردم واکسن دُز اول، ۸۱ درصد واکسن دُز دوم و ۳۲ درصد واکسن دُز سوم خود را دریافت کرده‌اند.

ایران جزو ۱۰ کشور برتر در مهار کرونا

وی ادامه داد: سازمان بهداشت جهانی اذعان دارد که ایران در زمینه مقابله با کرونا جزو کشور‌های برتر دنیاست، در منطقه که می‌توانیم بگوییم اول هستیم و در دنیا نیز رتبه‌ها دائم تغییر می‌کند، ولی ایران جزو ۱۰ کشور برتر است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پایان از مردم خواست کسانی که واکسن نزده‌اند حتما اقدام به زدن واکسن کنند و افرادی نیز که واکسن زده‌اند واکسیناسیون خود را با تزریق دُزهای اول و دوم تکمیل کنند، زیرا اکنون بهترین روش پیشگیری از ابتلا به بیماری واکسیناسیون است.