۰ نفر

سیر نزولی نمودارهای کرونایی

۳۰ بهمن ۱۴۰۰، ۱۱:۳۷
کد خبر: 612303
سیر نزولی نمودارهای کرونایی

روند رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور، نشان می‌دهد که در کدام اماکن عمومی و رسته‌های شغلی، بیشترین نقض پروتکل‌ها را داریم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، شاید مهم‌ترین شرط کنترل کرونا، علاوه بر واکسیناسیون، رعایت فاصله گذاری، استفاده از ماسک و توجه به پروتکل‌های بهداشتی باشد.

کرونا

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، مراکز تهیه و فروش مواد غذایی، کارگاه‌ها و…، بیشترین محل انتقال ویروس به شمار می‌روند. لذا، رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی در این قبیل اماکن، از اهمیت زیادی در پیشگیری از کرونا برخوردار است.

بازرسان بهداشت محیط وزارت بهداشت، در هفته گذشته یعنی از ۲۰ تا ۲۷ بهمن ۱۴۰۰، برای ۳۹ هزار و ۱۰۷ واحد، اخطار صادر کرده و معرفی به مراجع قضائی داشته‌اند.

همچنین، در همین مدت ۱۲۷۲ واحد، پلمب شده‌اند.

کرونا

متأسفانه بعد از پیک پنجم، به یکباره شاهد رها شدن پروتکل‌ها و عادی انگاری بودیم، به طوری که شرایط کرونایی کشور دستخوش تغییر شد و دوباره وارد پیک جدیدی شدیم.

کرونا

نمودارهای هفتگی وزارت بهداشت، نشان می‌دهد که اوضاع کرونایی کشور چندان مساعد نیست و هر روز بر تعداد مبتلایان، بستری‌ها و فوتی‌ها افزوده می‌شود.

کرونا

برای گذر از پیک ششم، فرصت زیادی نداریم و اگر بخواهیم یک ماه باقی مانده سال ۱۴۰۰ را به عادی انگاری سپری کنیم، قطعاً در نوروز ۱۴۰۱ باید در قرنطینه خانگی بمانیم.