۰ نفر

وزارت بهداشت هشدار داد، قرمز شدن ۹۰ شهر دیگر!

۳۰ بهمن ۱۴۰۰، ۱۰:۲۳
کد خبر: 612274
وزارت بهداشت هشدار داد، قرمز شدن  ۹۰ شهر دیگر!

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: با گسترش سویه اومیکرون در کشور و از سوی دیگر کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی، تعداد شهرهای با وضعیت تعداد شهرهای با وضعیت قرمز در کشور از ۲۴۷ به ۳۳۷ شهر افزایش یافت.

به گزارش  اقتصادآنلاین ؛ وزارت بهداشت در اطلاعیه ای آخرین وضعیت رنگبندی شهرهای کشور را اعلام کرد، در این اطلاعیه آمده است: با گسترش سویه اُمیکرون در کشور و از سوی دیگر کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی، تعداد شهرهای با وضعیت قرمز در کشور از ۲۴۷ به ۳۳۷ شهر افزایش یافت.  

همچنان تاکید و توصیه بر این است که هموطنان در اسرع وقت نسبت به تکمیل واکسیناسیون خود و فرزندان شان و نیز تشدید رعایت پروتکل های بهداشتی اقدام کنند.

 این اطلاعیه آخرین وضعیت رنگبندی شهرستان ها را به این صورت اعلام کرد: قرمز: ۳۳۷ شهر، نارنجی: ۶۴ شهر، زرد: ۴۷ شهر و آبی: ۰

بر اساس اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ۲۴ ساعت منتهی به روز جمعه ۲۹ بهمن، ۱۸۷ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری در کشور به ۱۳۴ هزار و ۶۰۷ نفر رسید.

طبق معیارهای قطعی تشخیصی تا روز گذشته، ۱۹ هزار و ۳۱۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و دو هزار و ۵۶۶ نفر از آنها بستری شدند.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز یکشنبه ۲۸ آذر ماه مشاهده سویه «امیکرون» کرونا در ایران را تایید کرد و بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز پنجشنبه ۳۰ دی ماه تصریح کرد که در نمونه‌برداری‌های انجام شده تاکنون بیش از دو هزار مورد مثبت ابتلا به ویروس امیکرون در کشور شناسایی شده است.

محققان آفریقای جنوبی گونه‌ای جدید از ویروس کرونا را شناسایی کردند که با عنوان B.۱.۱.۵۲۹ شناخته می‌شود و دارای جهش‌های چندگانه است.

سازمان بهداشت جهانی، این گونه جدید را به عنوان یک گونه نگران کننده معرفی و بر اساس ترتیب الفبای یونانی، آن را «امیکرون» نام‌گذاری کرده است.

کرونا تا کنون چهار جهش ژنتیکی خطرناک شامل آلفا، بتا، گاما و دلتا داشته و امیکرون جدیدترین نسخه جهش یافته این ویروس است.

رنگبندی وضعیت کرونا