۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌ دهد؛

رازیانه لاغر می‌کند؟

۲۵ بهمن ۱۴۰۰، ۲۱:۰۰
کد خبر: 611098
رازیانه لاغر می‌کند؟

چگونه می‌توان از دانه رازیانه برای کاهش وزن استفاده کرد؟ اگر در این مورد چیزی شنیده‌اید و می‌خواهید درست و غلط بودن آن را بررسی کنید این گزارش را تا انتها بخوانید؛

اقتصادآنلاین - فرناز خیابانی؛ سفر کاهش وزن برای همه منحصربه‌فرد است و در حالی که ورزش و رژیم غذایی برای ایجاد یک سبک زندگی سالم که در آن کاهش وزن امکان‌پذیر است، با هم ترکیب می‌شود، همیشه برای همه راحت نیست که برای پیروی از یک رژیم تناسب اندام دقیق، وقت بگذارند. ایجاد تغییرات کم اما موثر در سبک زندگی فرد می‌تواند کمک زیادی به شما کند و مصرف منظم دانه‌های رازیانه یکی از آنهاست. دانه‌های رازیانه نه چندان پیچیده و با کمترین زمان مصرف، یک راه عالی برای کاهش وزن است و جالب است بدانید که تقریباً در هر خانواده هندی یافت می‌شود. دانه‌های رازیانه با وجود اینکه یک ادویه وارداتی است، به آشپزخانه هر خانواده هندی راه پیدا کرده است.

رازیانه

 مزایای سلامتی

دانه‌های رازیانه فواید متعددی برای سلامتی دارد که شامل بهبود هضم، متابولیسم، سلامت مو و پوست می‌شود. از آنجایی که دانه‌های رازیانه خاصیت ادرار آور دارد، به دفع سموم از بدن کمک می‌کند. سرشار از آنتی اکسیدان‌هایی است که با رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کند، همچنین استرس اکسیداتیو (عدم‌تعادل بین رادیکال‌های آزاد و آنتی اکسیدان‌ها در بدن) را کاهش می‌دهد که می‌تواند باعث دیابت و بیماری‌هایی مانند چاقی شود. با فواید متعدد سلامتی علاوه بر کاهش وزن، مصرف منظم دانه‌های رازیانه از هر نظر مفید است. در اینجا چهار روش وجود دارد که از طریق آنها می‌توانید دانه‌های رازیانه را هر روز مصرف کنید.

۱)  پودر : یک مشت دانه رازیانه بردارید و به درستی آسیاب کنید تا پودر شود. این پودر را برای طعم و مزه به خمیر محصولات پخته شده اضافه کنید.

۲)  آب : مصرف دانه‌های رازیانه همراه با آب یک روش معمول شناخته شده است که بیشتر برای کاهش گرفتگی معده و بهبود هضم انجام می‌شود. یک مشت دانه رازیانه بردارید و در یک لیوان پر از آب خیس کنید. بگذارید یک شب استراحت کند و صبح آن را بنوشید. جذب ویتامین ها و مواد معدنی را در بدن افزایش می‌دهد و در نتیجه به کاهش وزن کمک می‌کند. داشتن دو لیوان از این قبیل آب رازیانه؛ یکی در صبح و دیگری در عصر؛ یک درمان عالی برای کاهش چربی است.

۳)  چای : تهیه چای از دانه‌های رازیانه یک کار پیچیده یا زمان بر نیست و می‌توان آن را هر روز برای بهترین اثر مصرف کرد. کافی است یک قاشق غذاخوری دانه رازیانه را در حین جوشیدن آب برای چای عصرانه خود اضافه کنید. همچنین، در حین افزودن دانه‌های رازیانه، نصف قاشق غذاخوری زنجبیل به آن اضافه کنید و از چای عصرانه خود با فواید اضافی لذت ببرید!

۴)  دانه رازیانه بوداده : یک قاشق غذاخوری دانه رازیانه بردارید و روی شعله ملایم تفت دهید. این شکل از دانه‌های رازیانه رایحه ای ملایم ایجاد می‌کند که برای حواس خوشایند است. مقداری از آن را برای طعم و مزه اضافه کنید و بعد از هر وعده غذایی میل کنید تا هضم بهتر شود. این مخلوط همچنین میل به دسر را از بین می‌برد زیرا طعم شیرینی دارد و دانه‌های رازیانه بوداده را به خوبی تکمیل می‌کند. همچنین می‌توانید دانه‌های رازیانه بوداده را آسیاب کرده و پودر کنید و روزانه مصرف کنید.