۰ نفر

نشانه های یک نوع عفونت بر روی پوست!

۲۵ بهمن ۱۴۰۰، ۱۲:۳۴
کد خبر: 610921
نشانه های یک نوع عفونت بر روی پوست!

پوست اولین خط دفاعی برای حفظ سلامت شماست. در نگاه اول، ممکن است به نظر ارتباط زیادی بین قلب و پوست وجود نداشته باشد اما خوشبختانه برخی از علائم مشکلات قلبی بر روی پوست شما کاملا آشکار می‌شوند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا؛ هلث نیوز نوشت، اگرچه عفونت شدید قلبی در بیشتر موارد نادر اما شیوع عفونت قلبی در میان جمعیت‌های خاصی افزایش یافته است. نتایج تحقیقی که در سال ۲۰۲۰ منتشر شد نشان داد، بروز اندوکاردیت (نوعی عفونت قلبی است و زمانی رخ می‌دهد که قلب در معرض باکتری‌ها، ویروس‌ها یا قارچ‌ها قرار ‌گیرد) در میان افراد مسن دو برابر شده است. التهاب ناشی از عفونت قلبی می‌تواند به هر بخشی از قلب آسیب برساند.

به گفته کلینیک کلیولند ایالات‌متحده، پریکاردیت التهاب سطح خارجی قلب، اندوکاردیت التهاب پوشش دریچه قلب و میوکاردیت التهاب عضلات قلب است.

نادیده گرفتن چیزی روی پوستتان به خصوص اگر دردناک نباشد چندان دور از ذهن نیست. با این حال، اگر به دلیل عفونت قلبی باشد نباید تغییرات پوستی را ساده انگاشت. نتایج مطالعه موردی که در سال ۲۰۲۱ در نشریه قلب اروپا منتشر شده است نشان داد که وجود ضایعات پوستی میزان بالاتری از عوارض و پیش آگهی بدتر را در بیماران مبتلا به اندوکاردیت عفونی نشان می‌دهد.

علائم عفونت قلبی می‌تواند در نواحی پوست دورتر از سمت چپ قفسه سینه ظاهر شود.

لکه‌های قرمز یا قهوه‌ای (Janeway) که در کف دست و پاهای فردی که دچار عفونت قلبی است ظاهر می‌شوند (انجمن پوست آمریکا آکادمی) معمولا نشانه عفونت حاد قلبی هستند؛ ضایعات بدون دردی هستند که طی چند روز یا چند هفته خود به خود ناپدید می‌شوند.

بر خلاف آنها گره‌های اسلر (Osler) بسیار دردناک هستند و می‌توانند روی انگشتان دست، انگشتان پا یا هر دو ظاهر شوند. اگر عفونت قلبی دارید لکه‌های ریز بنفش یا قرمزی در هر نقطه از پوست حتی روی سفیدی چشم قابل مشاهده هستند.

تغییرات پوستی می‌تواند اولین سرنخ برای شما و پزشکتان در مورد سلامتی شما باشند. هر گونه تغییر در پوست را فورا به پزشک خود گزارش دهید حتی اگر بدون درد باشد یا ناپدید شده باشد.