۰ نفر

نکات مهم برای شانه زدن موی سر

۲۴ بهمن ۱۴۰۰، ۱۴:۱۶
کد خبر: 610623
نکات مهم برای شانه زدن موی سر

شانه کردن نقش مهمی در سلامت مو ایفا میکند.باور های غلطی درمود شانه زدن وجود دارد که آگاهی از نکات مهم شانه موی سر به شما برای محافظت از مو کمک میکند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از نمناک؛ شانه زدن مو ها اهمیت بسیار زیادی در مرتب به نظر رسیدن آن ها دارد؛ اما انجام این کار باید روش صحیحی داشته باشد تا به مو ها آسیب وارد نکند و موخوره یا گره خوردگی را افزایش ندهد. البته همه چیز به بافت موی شما نیز بستگی دارد. همه ما می‌ دانیم که ساده ‌ترین راهکار ها را هم باید درست انجام دهیم؛ در غیر اینصورت تأثیر مثبت شان را از دست می‌ دهند. در این قسمت از بهداشت و سلامت  قصد داریم به شما توضیح دهیم که چند وقت یکبار موهای خود را شانه بزنید و به نوع موهایتان نیر توجه کنید.

اگر موی فر دارید

اگر موی فر دارید؛ احتمالاً گره خوردگی های زیادی را در آن تجربه می‌ کنید. خوشبختانه شما مجبور نیستید چند بار‌ در‌روز یا حتی هر روز موهای تان را شانه کنید. اگر موهای شما در حالت طبیعی فر یا ویو شده هستند، می توانید دو روز یکبار موهای تان را شانه کنید، بدون اینکه شلخته شود. گاهی اوقات مو های خیلی فر نیاز به شانه کردن به اندازه یک بار در هفته دارند. با انجام این کار فرم موهایتان آسیب نمی بیند.

موی بلند و خشک دارید

موی بلند جذاب‌تر به نظر می‌ رسد اما راحت تر هم ریزش می گیرد؛ بنابراین باید از آن خیلی مراقبت کنید. جدا از استفاده از شامپو، ماسک مو و نرم کننده باید از شانه ای استفاده کنید که به موهایتان حالت بدهد و گره خوردگی ها را باز کند، بدون این که مو دچار کشش بیش از حد شود؛ اگر موهای بلند و خشک دارید، پیشنهاد ما این است که سه بار در روز آن را شانه کنید تا از گره خوردگی ها جلوگیری شود و تحریک تولید روغن طبیعی انجام شود که موهای تان را تقویت می کند.

موی آسیب دیده یا نازک دارید

اگر موی نازک یا مستعد شکنندگی دارید، یعنی باید خیلی ملایم تر از بقیه موها با آن رفتار کنید و این کار را هنگام شانه کردن هم باید انجام دهید. باز کردن گره خوردگی موی نازک، باید خیلی ملایم انجام شود‌. باید مو های خود را چند دسته کنید و آن را لایه لایه شانه کنید تا آسیب نبیند. برای جلوگیری از شکنندگی و آسیب مو از انتهای مو شروع به شانه کردن کنید و کم کم به بالا بیایید.

موی بعد از حمام

شاید وسوسه شوید که بعد از حمام؛ موهای خیس خود را شانه کنید تا سریع تر خشک شود اما انجام این کار به موهایتان آسیب وارد می‌ کند، زیرا زمانی که مو مرطوب است، مستعد شکنندگی می باشد‌.

باید مراقب باشید که به سلامت و براقیت موهایتان آسیب وارد نکنید؛ پس دست نگه دارید و تا زمانی که موهایتان خشک نشده، آن را شانه نکنید.

اگر موهایمان را خیلی زیاد شانه کنیم، چه اتفاقی می‌ افتد؟

شانه کردن مو در صورتی که به درستی انجام شود؛ فواید زیادی دارد اما باز هم مانند بقیه کار ها نباید در این مورد زیاده‌ روی کنید، زیرا استفاده بیش از حد از شانه باعث شکنندگی و آسیب به مو می‌ شود و سطح ریزش مو را بالا می برد؛ پس خیلی زیاده روی نکنید و سعی کنید از شانه هایی استفاده کنید که به نرمی لابه لای موهای تان حرکت کند.