۰ نفر

وزیر بهداشت؛

کشورهای همجوار خواهان داروهای ایرانی هستند

۲۴ بهمن ۱۴۰۰، ۱۲:۵۵
کد خبر: 610524
کشورهای همجوار خواهان داروهای ایرانی هستند

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر کیفیت بسیار مناسب داروهای تولیدی کشورمان، گفت: بسیاری از کشورهای همجوار درخواست‌هایی برای صادرات داروهای ایرانی دارند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، بهرام عین اللهی روز یکشنبه در حاشیه «نمایشگاه محصولات تولیدی واحدهای فناور و دانش بنیان حوزه سلامت» در جمع خبرنگاران ضمن تاکید بر حمایت هرچه بیشتر از صنایع دارویی کشورمان افزود: صنایع دارویی کشور نه تنها باید نیاز داخل را تامین کند، بلکه باید بتوانیم داروها را صادر هم بکنیم.

وی با اشاره به اینکه، در حال حاضر ۹۷ درصد داروهای مورد نیاز مردم را تولید می کنیم و تنها سه درصد داروهای مورد نیاز وارداتی است، افزود: داروهای ایرانی باکیفیت هستند و با قیمت مناسب نیز به فروش می رسند.

عین اللهی افزود: با حمایتی که از داروهای ایرانی خواهد شد نه تنها داروهای پیشرفته بلکه داروهای معمولی نیز تا حدی که مورد نیاز است و به حد کافی تولید خواهد شد.

کشورهای همجوار خواهان داروهای ایرانی هستند

وزیر بهداشت تاکید کرد: همچنین باید تولید دارو در کشورمان به مقداری افزایش یابد که نه تنها نیاز داخلی، بلکه نیاز خارج از کشور را نیز تامین کند.

«نمایشگاه محصولات تولیدی واحدهای فناور و دانش بنیان حوزه سلامت» با ارایه ۲۰۸ محصول در حوزه تجهیزات پزشکی، مواد دندانی و داروهای های تک در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی امروز یکشنبه ۲۴ بهمن ماه گشایش یافت.

این نمایشگاه یک روزه با حضور وزیر بهداشت، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت و رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برپا شده است.