۰ نفر

آزمایش روش جدید برای تشخیص سرطان ریه

۲۳ بهمن ۱۴۰۰، ۱۴:۳۷
کد خبر: 610213
آزمایش روش جدید برای تشخیص سرطان ریه

دانشمندان استرالیایی سلاحی جدید را مورد آزمایش قرار دادند که می‌تواند در تشخیص و درمان سرطان ریه مؤثر باشد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ دانشمندان استرالیایی تکنیکی جدید را آزمایش کرده اند که می تواند برای درمان بیماران مبتلا به سرطان ریه مؤثر باشد. بر این اساس، دانشمندان استرالیایی با جمع آوری باکتری از ریه های بیماران سرطانی، به دنبال یافتن راه های جدید تشخیص و درمان سرطان ریه هستند.

بر اساس این گزارش، اگرچه «ایمونوتراپی» پتانسیل قابل توجهی از خود در درمان سرطان ریه نشان داده؛ اما پاسخ این روش درمانی در بیماران، مختلف بوده است. ایمونوتراپی یا «ایمنی درمانی» نوعی از درمان سرطان است که به سیستم ایمنی بدن شما کمک می کند تا با سرطان مقابله کند.

به خاطر همین واکنش های مختلف بدن بیماران به این نوع درمانی، دکتر آنا مک لین (Anna McLean) پزشک تنفسی در بیمارستان سلطنتی شاهزاده آلفرد گفت: ما نیاز داریم راه هایی را پیدا کنیم که به حل مسئله که بدن کدام یک از بیماران به این روش درمانی پاسخ می دهد، کمک کند؛ چرا که مانند تمامی روش های درمانی در سرطان، ایمونو تراپی نیز دارای عوارض جانبی است.

حال محققان می گویند میکروب های نهفته در ریه های بیماران می تواند کلید تشخیص این مسئله باشد که بدن کدام یک از بیماران می توانند به خوبی به درمان پاسخ دهند.

دکتر مک لین گفت: روشی که این موجودات در ریه ها با سیستم ایمنی بدن ما تعامل می کنند، ممکن است بر این مسئله که بدن کدام بیمار می تواند به ایمونو تراپی به طور خاص و یا شیمی درمانی ( به طور کل) پاسخ دهد، تاثیر گذار باشد.

این امکان وجود دارد تا میکروبیوم هایی که تشخیص داده شده با خروجی های نامطلوبی در ارتباط بوده اند، (به منظور موثر کردن روش درمانی) به وسیله آنتی بیوتیک ها، پروبیوتیک ها و یا از طریق تکنیک های کاملا جدید دست‌کاری شوند تا نتیجه درمانی بر روی بدن بیمار را به طور کامل بهبود بخشند.

سرطان ریه سالانه جان نزدیک به ۹ هزار نفر را در استرالیا می‌گیرد که یک سوم این افراد، افراد غیر سیگاری محسوب می‌شوند.