۰ نفر

علت پنهان افسردگی بیشتر افراد چیست؟

۲۳ بهمن ۱۴۰۰، ۱۴:۲۲
کد خبر: 610205
علت پنهان افسردگی بیشتر افراد چیست؟

وقتی پای افسردگی به زندگی انسان ها باز می شود همه به دنبال دلیل پیدایش و جلوگیری از این موضوع هستند. افسردگی دلایل گسترده ای دارد که خوب است آن هارا بشناسید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از نمناک؛ وقتی که صحبت از اختلالات روحی مانند افسردگی می‌ شود، متخصصان به دنبال علت این هستند که چرا اصلا این اتفاق باید رخ دهد.‌ عوامل زیادی هستند که می‌ توانند منجر به افسردگی شوند که در این قسمت از بهداشت و سلامت آنها را به شما معرفی می کنیم و در مورد این موضوع اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار می دهیم.

علت افسردگی طبق مطالعات انجام شده

محققان توانستند اطلاعاتی را در یک مطالعه 16 ساله که تقریباً روی 6 هزار نفر در فنلاند انجام شده است، تهیه کنند و مواردی از جمله ژنتیک، میکروبیوم موجود در معده، رژیم غذایی و سبک زندگی را مورد بررسی قرار دهند. آن ها متوجه شدند که بعضی از ژن های خاص می‌ توانند عامل ایجاد بعضی از میکروب های خاص و افزایش آن ها در سیستم گوارشی شوند و 46 بیماری رایج را به وجود بیاورند و اینکه دو باکتری در سیستم گوارش وجود دارد که می‌ توانند با افسردگی ارتباط داشته باشند.

دلیل پنهان افسردگی در دستگاه گوارش

مطالعاتی در سال‌ های گذشته هم انجام شده بود و به این نتیجه رسیده بودند که بین سلامتِ گوارش و افسردگی رابطه قابل توجهی وجود دارد؛ یعنی این دو به یکدیگر مرتبط هستند. آن ها همچنین اثرات التهاب روی افسردگی را بررسی کردند و به این نتیجه رسیدند که سیستم ایمنی افراد افسرده پاسخ قوی ‌تری به مواد شیمیایی تولید شده توسط سیستم گوارش دارد. البته گفتند که به مطالعات بیشتری نیاز است تا بتوانیم در این موضوع به قطعیت برسیم.

سلامتِ گوارشی به چه معناست؟

سیستم گوارشی ما از میلیارد ها باکتری تشکیل شده اند که طبق نظر متخصصان، اثرات زیادی روی سلامت کلی بدن دارند. آن ها همچنین روی سیستم عصبی اثر گذار هستند که در دیواره گوارش پنهان شده است؛ یعنی اختلالات سیستم گوارش مانند سندروم روده تحریک پذیر ممکن است باعث ایجاد افسردگی و اضطراب در افراد شود و مشکلاتی را در دفع مدفوع مانند یبوست، اسهال، نفخ یا دل‌ درد و دل پیچه به وجود بیاورد. سال‌ های زیادی است متخصصان اظهار کرده اند که اضطراب و افسردگی می تواند با مشکلات گوارش مرتبط باشد.

چگونه سیستم گوارش سالم داشته باشیم؟

برای اینکه تعادل باکتری ها در سیستم گوارشی حفظ شود، متخصصان پیشنهاد می کنند که از رژیم غذایی سالم استفاده کنید، به اندازه کافی بخوابید، یعنی شب ها 7 الی 9 ساعت خواب با کیفیت داشته باشید، به طور منظم ورزش کنید که توصیه ما حداقل 150 دقیقه ورزش با شدت متوسط در هفته است و استرس خود را هم مدیریت کنید.