۰ نفر

اثرات متفاوت داروی مسکن بر زنان و مردان!

۲۳ بهمن ۱۴۰۰، ۱۴:۱۶
کد خبر: 610203
اثرات  متفاوت داروی مسکن بر زنان و مردان!

متفاوت بودن برخی قسمت های آناتومی بدن زن و مرد باعث به وجود آمدن تفاوت اثر مواردی مانند دارو بر بدن آن ها است که دانستن آن برایتان مفید و جالب خواهد بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از نمناک؛ بیولوژیک بدنِ خانم ها و آقایان با یکدیگر متفاوت است؛‌ به خاطر همین موارد مختلفی که در مردان و زنان متفاوت عمل می کند را در این قسمت از بهداشت و سلامت به شما معرفی خواهیم کرد.

داروی مسکن

خانم ها بیشتر از مردان به درد های مزمن مبتلا می‌ شوند و در نتیجه بیشتر به داروی مسکن نیاز پیدا می کنند تا احساس راحتی داشته باشند. مغز خانم ها فعالیت نورونی بیشتری در نواحی درد نسبت به مردان دارد. به همین دلیل خانم ها دو برابر بیشتر از مردان به مورفین نیاز پیدا می کنند.

ورزش

وقتی که صحبت از تناسب اندام می‌ شود، میان خانم ها و آقایان تفاوت زیادی وجود دارد. مردان ریه‌، قلب و توده عضلانی بزرگتری دارند و قدرت ورزشی در آنها بیشتر است و راحت تر می توانند ورزش هایی مثل دو یا ورزش های اینتروال قدرتی را به انجام برسانند؛ به خاطر همین از فواید آن هم بیشتر بهره مند می شوند.

دمای هوا

خانم ها زودتر از مردان سردشان می‌ شود. علت آن هم این است که از لحاظ ذهنی حساسیت بیشتری نسبت به سرما دارند اما دمای بدن مردان بالاتر است و دیرتر نسبت به سرما واکنش نشان می‌ دهند.

تشخیصِ رنگ

احتمالا همه شما می‌ دانید که قدرت تشخیص رنگ در خانم ها بیشتر است. در صورتی که مردان یکسری از رنگ ها را داخل یک گروه حساب می‌ کنند و نمی‌ توانند بین آن ها تمایزی در ذهن شان ایجاد کنند اما خانم‌ ها تفاوت خیلی ریز در رنگ‌ ها را به راحتی متوجه می‌ شوند.

فیلم اکشن

سطح بالای تستوسترون در مردان باعث می‌ شود که به فیلم های اکشن علاقه پیدا کنند، زیرا مغز آن ها به جزئیات فیلم اکشن تمایل زیادی نشان می دهد و به خاطر وجودِ تستسترون، فیلم های پرسرعت را دوست دارند اما این مساله در خانم‌ ها وجود ندارد. به خاطر همین آن ها علاقه زیادی به فیلم اکشن نشان می‌ دهند.

سر و صدا

آقایان پنج و نیم برابر احتمال بیشتری برای از دست دادن شنوایی دارند و این مسئله از لحاظ علمی هم به اثبات رسیده است. علت هم این است که در محیط ‌های پر سر و صدا راحت ‌تر دوام می‌ آورند و خیلی از شنوایی خود مراقبت نمی کنند اما خانم‌ ها نسبت به صدا حساس هستند و سعی می‌ کنند در جایی ساکت قرار بگیرند و همین باعث تقویت شنوایی آن ها می شود.

سطل آشغال

حتماً باید همه آشغال و زباله ها را از خانم ها دور کنید، زیرا آنها حساسیت زیادی به بو دارند اما مردان نسبت به آن حساسیت نشان نمی دهند. شاید فکر کنید که می‌ خواهند قدرت خودشان را نشان دهند اما واقعا از لحاظ ذهنی بوی کم تری نسبت به زنان احساس می‌ کنند و به خاطر همین خیلی اذیت نمی شوند.

تصمیمات اخلاقی

همه ما در طول زندگی مدام در حال تصمیمات مختلف هستیم. گاهی اوقات باید اخلاقیات را به مادیات ترجیح دهیم و کمی فداکاری کنیم. زمانی که صحبت از تصمیماتی می‌ شود که نیاز به فداکاری دارد، مردان بهترین کار را انجام می‌ دهند و راحت قبول می‌ کنند که به شخصیت شان صدمه و آسیب وارد شود اما در عوض بتوانند کار اخلاقی و درست را انجام دهند.

چاقی

طبق اطلاعات موجود خانم ها کم تر از مردان از نتایج آسیب زای چاقی رنج می برند و این مسئله از لحاظ علمی هم به اثبات رسیده است. علت هم این است که خانم ها بیشتر در نواحی مثل پا یا باسن چاق می شوند که نواحی خطرناکی نیستند اما مردان اکثرا از ناحیه شکم چاق می شوند که برای بدن شان خطرناک است.