۰ نفر

ایران بدون شهر آبی!

۲۳ بهمن ۱۴۰۰، ۹:۲۵
کد خبر: 609986
ایران بدون شهر آبی!

براساس اعلام وزارت بهداشت ۲۴۷ شهر کشور در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند و هیچ شهر آبی در کشور وجود ندارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، با افزایش همه گیری کرونا و سویه غالب آن به عنوان اومیکرون روند صعودی افزایش تعداد شهرهای در وضعیت قرمز کرونایی به سرعت در حال افزایش است.

نقشه کرونایی کشور

به طوری که بر اساس اعلام وزارت بهداشت تعداد شهرهای قرمز کشور از ۱۲۰ شهر به ۲۴۷ شهرستان رسیده است؛ضمن اینکه هیچ شهری در وضعیت آبی قرار ندارد؛ ۱۱۲ شهر در وضعیت نارنجی و ۸۹ شهر نیز در وضعیت زرد قرار دارند.

تاکنون ۶۱ میلیون و ۴۲۸ هزار و ۲۴۷ نفر دُز اول، ۵۴ میلیون و ۷۴۵ هزار و ۴۰ نفر دُز دوم و ۲۰ میلیون و ۹۳۷ هزار و ۲۴۷ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۳۷ میلیون و ۱۱۰ هزار و ۵۳۴ دُز رسید.

در شبانه روز گذشته ۲۴۸ هزار و ۳۲۰ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۷۶۱ هزار و ۸۵۵ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۴۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۳ هزار و ۴۳۷ نفر رسید.

کادر درمان

خوشبختانه تا کنون ۶ میلیون ۲۶۰ هزار و ۲۴۰ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده‌اند.

سه هزار و ۲۶۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

تاکنون ۴۵ میلیون و ۸۹۸ هزار و ۹۰۵ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

واکسن کرونا

دقت کنیم! کرونا و به خصوص سویه اُمیکرون به شدت در کمین ماست و با کوچکترین غفلت و سهل انگاری یقه‌مان را خواهد گرفت. تشدید رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و تزریق نوبت سوم واکسن کرونا مهمترین اقدام موثر در پیشگیری از ابتلا به این ویروس مهلک است.